Maandag 6 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Maandag 6 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Maandag 6 augustus

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Het was weer een vroegertje vandaag: breakfast at 7am, vertrek naar New York om 8.30am. Met de bus gingen we naar het station. Daar pakten we de trein naar New York. De dag begon goed met 1 uur vrije tijd op Times Square. Met een groepje heb ik die vrije tijd besteed door naar de M&M Store te gaan. Gewoon omdat wij Dutchies dat niet echt kennen! Om 12.00u gingen we lunchen bij het Hardrock Cafe. De keuze viel op een cheeeseburger met frietjes omdat dat 1 van de 4 keuzes was. Ik zat aan een tafel met Birgit, Eleanora (uit Italië) en Gretel. Van 1-5.30pm hadden we vrije tijd bij Times Square/5th Avenue area. Weer konden er na deze middag 2 dingen van de bucketlist gestreept worden: een ‘’I love NY-shirt’’ kopen en naar de Dunkin’ Donuts gaan. Het was een hele gezellige middag! We startten met Isabel, Amy, Birgit, Eleanora en Gretel, maar Gretel&Eleanora wilden nog in een andere winkel blijven en de Nederlanders liepen dus verder. Om 5.10pm vertrokken we vanaf de Dunkin’ Donuts om weer terug te lopen naar de verzamelplek. We hadden er expres nog aan gedacht om op tijd te vertrekken. Maar op de één of andere manier gingen we in het begin de verkeerde kant op waardoor we dus om hebben gelopen. Een kwartier te laat kwamen we aan. We voelden ons heel stom! Maarja, we konden er niks aan doen. De straf was natuurlijk dat we het volkslied moesten zingen. Dus daar stonden we dan met z’n vieren, uit volle borst het Wilhelmus te zingen op Times Square terwijl we op een verhoging stonden. Dat kan niet iedereen zeggen he! Wéér een ding van de bucketlist (eigenlijk verzin ik sommige dingen pas achteraf maar goed!). Geweldig toch? Ons diner bestond uit een afhaalbroodje van de Subway. Er was geen tijd om ergens wat te eten want ’s avonds stond er een boottocht door Manhattan gepland! Wauw, wat was dat mooi zeg. Het eerste ding wat Isabel, Birgit en ik deden toen we op de boot waren was: schoenen uitdoen! Want jemig, wat hadden we een zere voeten. Toen we het Vrijheidsbeeld naderden zijn Amy, Birgit, Isabel en ik buiten op het voordek gaan staan. De lucht was perfect met grappige ‘’veegwolken’’ en hele mooie kleuren. Het Vrijheidsbeeld is echt indrukwekkend. Ik had nooit verwacht dat ik dat over een beeld zou kunnen zeggen. Het is ‘’gewoon’’ een beeld, maar het heeft echt een uitstraling! Het straalt overwicht uit. Zo van: ‘’Ik wil vrijheid dus ik krijg vrijheid. Ik BEN vrijheid.’’ Apart hè? We stonden daar echt met z’n vieren ‘’oooohh’’ ‘’ahhh’’ en ‘’wat mooooi!’’ te roepen.
Na de boottocht zouden we eigenlijk weer helemaal terug moeten lopen naar het station. Van tevoren hadden we al iets gehoord over limousines maarja, waarom zou dat doorgaan? Het was maar een idee.
Echt heel tof, want het ging wel door!! Dus daar zaten de buitenlanders dan. Met acht personen per limousine door New York te touren opweg naar het station. Echt heel leuk! (1 woord dat begint met een b en eindigt op een t...: bucketlist!).
Op dagen zoals deze heb ik toch wel veel ‘’ik knijp mezelf om te checken of ik wakker ben’’-momentjes. Dat heb ik op het moment ook. Ik zit op het moment dat ik dit type in het vliegtuig naar Salt Lake City, Utah. Opweg naar mijn hostfamily, opweg naar hetgeen waar ik al 10000x over nagedacht heb.

  • 12 Augustus 2012 - 09:46

    Moe:

    O, ha, ha, wat schrijf je het toch geweldig op! Ik zie het echt voor me. Deze week is echt geweldig, zeg.

  • 15 Augustus 2012 - 22:40

    Christa:

    Zeg dat wel! Mazzelaar :-)

  • 02 September 2012 - 20:02

    Rosalie:

    Zooo gaaf dat je vrije tijd! Echt tof ook dat je weer dingen van jullie bucket-list konden schrijven. Dan heb je dat ook eens meegemaakt en gezien. Stoer hoor!

    Haha ik had je stiekem wel willen zien toen je het volkslied zong.

    Hoe je dat beschrijft van die boottocht.. ik kan het bijna zelf zien. ;)

    omg wat gaaaf! Ik had al van Ilse gehoord dat je met de limousine was geweest, maar nu ik dit zelf lees vind ik weer echt super tof!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 56309

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: