Dinsdag 7 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 augustus

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Zoals altijd begon ook deze dag met het ontbijt. Na het ontbijt kregen we geschiedenisles van een High School teacher. Hij deed het echt heel leuk! Hij had een goede interactie met ons en maakte veel grapjes tussendoor. Alles deed hij uit z’n hoofd. Als ik zo’n leraar krijg voor geschiedenis dan overleef ik het denk ik wel! Na de bijspijkering van de Amerikaanse geschiedenis stapten we over op de Amerikaanse politiek. Die les werd ook door hem gegeven. Van het volgende weet ik niet meer zeker of dat deze dag was, maar ik denk het wel. We moesten een speech aan je groepje geven. Dat mocht gaan over vanalles. Over jezelf, over iets traditioneels in je land, noem maar op. Birgit vertelde over Koninginnedag en ik vertelde over Sinterklaas. Dan had je nog Pekka die aan het improviseren was en op een gegeven moment ging praten over dat de schoenen in Finland altijd te breed zijn?
Lunch kregen we ‘’boxed’’ want om 1.00pm vertrokken we naar het strand (Saint Jones)! Die dag was het vergeleken met de afgelopen dagen niet zo heel warm. Weer super veel gelachen die dag. Vooral toen Gretel (de Aussie) een stukje uit het Cosmogirl Beachboek ging voorlezen. In het Nederlands dus. Dat klinkt echt geweldig!
Iedereen had 10 dollar gekregen om wat te kopen voor het diner. Weer was er niet veel keus dus het werd patat inclusief verbrande zwarte spikkeltjes (haha). Zelfs tijdens het eten heb ik weer wat geleerd: buitenlanders doen geen mayonaise op hun patat, maar alleen ketchup. Eleanora en Gretel keken ervan op dat wij mayonaise op onze patat deden. Grappige kleine verschilletjes!
Na het eten hadden we nog 1 uurtje om te repeteren voor de show die de dag erna zou plaatsvinden. Het was een productieve rehearsal! We hadden zelfs wat toeschouwers tijdens het oefenen. (Ik ga nu nog niet schrijven wat we bij de show hebben gedaan, gemeen hè).
Rond 9.00pm waren we weer op de Campus. Naar bed gaan is dan ook zo saai dus ik heb in de ‘’lounge’’ruimte boven nog even gelaptopt met een paar meiden. Curfew is om 11.00pm. En dat is hoe de dag geëindigd is!

  • 02 September 2012 - 20:05

    Rosalie:

    Haha het is echt meer dan geweldig om je verslagen te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 56298

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: