auTHORity - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu auTHORity - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

auTHORity

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Utah

Maandag 21 januari:
De dag begon met het schrijven van mijn blog en later gingen we naar Yogurtland met het gezin om ‘’FroYo’’ (Frozen Yogurt) te eten (hadden we nog tegoed als kerstcadeau) Daarna ging ik met Valentina naar een verjaardagsfeest van Taylor. Zij was dat meisje dat erbij was toen ik ging afspreken met Andy en Kyle, die jongen met de hele aardige ouders. Maar goed, back to the party. We gingen bowlen en het was best gezellig. Ze zijn allemaal sophmores (2 klassen lager dan ik) en Valentina en ik kenden net veel van haar vriendinnen maar dat maakte niet veel uit, ze waren aardig! Kyle was er ook bij maar hij was de enige jongen haha.
Na het feestje ging ik met Valentina mee naar huis.

Dinsdag 22 januari:
Ik ging niet naar mutual. Federica, Valentina en ik gingen naar een basketball game van de meisjes. Dat was alles voor deze dag!

Woensdag 23 januari:
Vandaag hadden we een assembly op school. Het was een pep-assembly om ons enthousiast te maken voor de basketbal game. Er werden verschillende grappige spelletjes gespeeld die lichtelijk beschamend zijn voor degene die het speelt maar vermakelijk zijn voor het publiek! De cheerleaders kiezen een paar mensen uit het publiek voor elk spel. Een voorbeeld was bijvoorbeeld dat de spelers geblindoekt werden en ze moesten dan een pinata kapot slaan. Dat ziet er heel hilarisch uit! Aan het einde van de assembly moesten alle leraren de zaal verlaten want het was tijd om de hele school de flashmob te gaan leren! Het was een verrassing voor de leraren en voor de andere scholen wat het veel leuker maakte. De microfoon werkte helaas opeens niet meer dus de 2 meisjes die het geregeld hadden moesten alle studenten toeschreeuwen... Dat was best jammer want het is wel belangrijk dat iedereen weet wat en wanneer ze het moeten doen. Maar goed, we zouden het wel zien.
’s Avonds ging ik met Rakael (een van Abbie’s vriendinnen) naar Pine View (een andere middelbare school hier in St. George) omdat we dachten dat er ‘’Battle of the Bands’’ was. Dat is een wedstrijd tussen verschillende High Schools hier in de omgeving. Elke High School stuurt 1 band in die mee gaat doen. We kwamen er dus al snel achter dat dit dus Pine View’s selectieronde was haha! Rakael’s vriendje Kevin werkt bij Brick Oven dus daar gingen we maar heen om een toetje te eten (ijs met koekje). Ik had nog nooit echt zo lang met Rakael opgetrokken dus het was leuk om haar wat beter te leren kennen!

Donderdag 24 januari:
Niks bijzonders geloof ik.

Vrijdag 25 januari:
In de avond was het dan tijd voor DE game allertijden! Onze school speelde tegene Dixie en we zouden ze dus gaan verrassen door een flash mob te gaan doen! De sfeer zat er heeeel goed in, onze hele student section zat vol en we moedigden onze spelers goed aan. Dat is zoooo’n geweldig gevoel! Het is zo leuk om je school aan te moedigen! We hadden al gehoord dat Dixie wist dat er IETS zou gaan gebeuren dus een paar leerlingen gingen een Star Wars act opvoeren na de eerste periode. Ook deden we onze gebruikelijke ‘’box act’’ (dat een leerling voor ons allen gaat staan en dan ons links en rechts in de lucht slaat: de hele student section beweegt mee). Tijdens de halftime liep iedereen van Dixie opeens de zaal uit. Dus wij zongen iets van: ‘’Goooodbyeeee!!!’’ En toen riepen we naar alle Freshmen’s : ‘’GA OP HUN PLEK ZITTEN!!’’ Dus die stormden naar de Dixie student section toe hahaa! De rector vond dat niet leuk en werd best boos maarja haha! Toen alle Dixie studenten weer binnenkwamen vonden ze het natuurlijk heel stoer dat ze het gedaan hadden en toen begon de muziek. Eerst deed een jongen van ons allemaal flikflaks en wij bleven gewoon zitten. Op een bepaald moment op de muziek staat 1 leerling van ons op en begint te klappen. Niet veel later daarna beginnen we allemaal tegelijkertijd te dansen. ZO VRESELIJK TOF!!!!!!! Echt een van de vetste dingen die ik gedaan heb. In dit filmpje zijn alle acts te zien die we tijdens deze game gedaan hebben (het begin van de game dat alle spelers worden voorgesteld, de Star Wars act, het boxen en de flash mob. Na de flash mob lijkt het alsof we allemaal op de spelers afstormen maar dat is gewoon een montage fout. In het echt begon de wedstrijd weer na deflash mob en toen de game was afgelopen stormden we allemaal op ze af en toen deden we het nog een keer! Dat is ook te zien in dit filmpje : https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_H2guFrz5rw )
En in dit filmpje zie je alleen de flash mob: http://www.youtube.com/watch?v=iZ2uWX_lKBo
Bobbie Jo heeft het ook gefilmd met mijn camera en ze heeft meer ingezoomd op mij daar. In deze filmpjes kun je haast geen mensen onderscheiden. HET WAS ZO TOF. We hadden de game gewonnen!!! (Moest ook wel haha).
Na de game bij FroStop geweest met Federica, Jannie (Federica’s gastzus), Valentina en wat van Jannie’s vriendinnen. Daarna nog even naar Federica’s huis geweest.

Zaterdag 26 januari:
Deze dag ging ik naar Hurricane, een dorpje zo’n 30 minuten verderop, om met Loes af te spreken! Het was heel gezellig en ik heb voor het eerst sinds 5 maanden weer gefietst! Het regende zelfs dus dat gaf me weer een ultiem Nederlands gevoel.

Zondag 27 januari:
Kerk en daarna bleef iedereen wat langer om koekjes te eten en ondertussen te socializen met iedereen. Het is natuurlijk een nieuwe buurt dus dit was een goede gelegenheid om elkaar wat beter te leren kennen.

Maandag 28 januari:
Valentina kwam hier even langs om mijn camera te lenen voor fotografie. Ze moest helaas weer gaan omdat er niemand thuis zou zijn en we mochten niet alleen thuis blijven..........

Dinsdag 29 januari:
Mutual! We gingen helaas niet een hele interessante activiteit doen maar het was toch wel gezellig met de meisjes daar. We gingen langs de deuren van de mensen van het nieuwe gedeelte in de buurt voor een fundraiser die de jeugd van de kerk steunt. Echt bijna iedereen deed dat wel want zowat iedereen is lid van de kerk haha.

Woensdag 30 januari:
’s Avonds naar de basketball game tegen Hurricane met Carly en Shae. Het was best een saaie game want we waren wel redelijk gemakkelijk aan het winnen en de sfeer zat er dus niet heel erg in. Vooral als je het vergeleek met de game tegen Dixie! Dus we gingen maar eerder weg om naar de Starbucks te gaan. Best jammer, want dit was de eerste game dit seizoen waar Carly en Shae heen gingen en dan was het gelijk een saaie!

Donderdag 31 januari:
We hadden weer een assembly, dit keer om de kandidaat voor ‘’Battle of the Bands’’ te kiezen. Assemblies zijn altijd leuk want de lessen worden 10 minuten korter! No problemo.
Aan het einde van de middag ging ik naar Federica en ’s avonds gingen we naar de basketballwedstrijd van de meisjes. Daar zagen we ook Haley, een aardig meisje van school. We zijn wel een uit voor lunch geweest met haar en nu had ik ook weer leuk gekletst met haar. Haley vroeg of ik ook kwam naar de surprise party voor haar beste vriendin op vrijdag. Leuk leuk!

Vrijdag 1 februari:
Toen was januari alweer voorbij... De tijd VLIEGT!!
Maar goed, ’s avonds was het weeeeer tijd om naar basketball te kijken haha! Dit weer weer van de jongens en we speelden tegen Pine View (Luisa zit op die school). Die wedstrijd zouden we eigenlijk gewonnen moeten kunnen hebben maar wozes wat speelden we slecht. Onze school spirit was niet aanwezig en we hadden de wedstrijd dan ook verloren...
Na de game brachten Terry&Bobbie Jo Valentina en mij naar Brooklyn’s huis. Zij is Haley’s beste vriendin en Haley had een surprise party voor haar georganiseerd voor haar verjaardag. Ze zei dat het om 21.00 zou beginnen (na de wedstrijd) dus Valentina en ik waren er zo’n 20 minuten na de wedstrijd. 3 Andere jongens kwamen aan op hetzelfde moment aan, maar de rest kwam veel later. Dat is typisch Amerikaans: als je 21.00u zegt dan kan dat ook 22.00u betekenen haha. Gelukkig kwamen Haley en Brooklyn ook later. Het was echt heel tof want ze had NIKS verwacht. De lichten waren uit en toen ze binnen kwamen schreeuwde haar moeder: ‘’BROOK, IS THAT YOU?’’ Dus zij liepen binnen en Brooklyn begon te praten over de game toen ze het licht aandeed. ‘’SURPRIIIISEEE.’’ Schreeuwde iedereen. Ze was zo verbaasd! Er was een crepe bar. Je neemt een pannenkoek en loopt dan om de tafel heen om er dan verschillend spul op te gooien. Eigenlijk kende ik Brooklyn alleen van naam maar dat geeft hier niks! Partycrashen kennen ze hier niet maar doen ze hier wel als je snapt wat ik bedoel haha. Federica, Jannie, Alex, Valentina en ik gingen na een uurtje ofzo weer weg om naar Harmons te gaan en daarna naar Jannie&Federica’s huis (woah eigenlijk ga ik daar altijd heen...). Een man zei al: ‘’Girl’s night out at the grocery store?!’’ Hahah, Jannie moest brood kopen!

Zaterdag 2 februari:
‘’ I have been gone for six months today. Time is flying, just like the airplane that will leave in 4 months...’’
(Ik weet niet eens of dat wel 100% correct Engels is maarja)

Vandaag wilde ik met Julia afspreken (meisje uit mijn theaterklas en zij zat ook in mijn groep bij Junior Prom), maar ze had huiswerk enzo en ze zei dat ze misschien aan het einde van de middag zou kunnen. Daar had ik dus een beetje op zitten wachten de hele dag en uiteindelijk kon ze toch niet. Dus dit was een saaie hangdag wat ik zelf weer zie als tijdverspilling. Toch heb ik het geprobeert! Ik probeer nu echt meer initiatief te nemen door dus mensen uit mezelf te vragen. Ook probeer ik nu tijdens de lunch niet meer alleen met bijvoorbeeld Valentina te zitten, maar ons ook te vermengen tussen de Amerikanen. Dat bevalt me wel! Ik hoop echt dat er snel (goede) vriendschappen ontstaan want de tijd begint nu wel te dringen en ik ben het zat door me soms Koos vriendloos te voelen.

Zondag 3 februari:
Dat is vandaag! Er stond op de planning om naar de kerk te gaan maar ik was aan het skypen met pap en mam toen het alweer tijd was om weg te gaan. Ik was natuurlijk nog niet klaar om te vertrekken dus helaaaas...
Verder is het Superbowl Sunday: een groot evenement voor de Amerikanen! Het is hun grootste sportevenement en ook iedereen zou dan voor de buis gekluisterd gaan zitten. Het is de finale tussen 2 football teams. Een grappig detail: dit is de enige keer dat de reclame NIET doorgespoeld wordt! De reclames worden allemaal gekeken omdat er miljoenen aan uitgegeven wordt aan elk reclamespotje. Zowat het hele land kijkt dus de reclames moeten wel goed zijn. Ik ben benieuwd! Mijn familie heeft veel voedsel ingeslagen (chips, sandwiches, cakejes, taart, aardappelsalade, soda...). De Woodland’s (Jennifer, Ben en Nick) komen langs en de Beckstrom’s ook (dat zijn de buren van ‘’2 doors down’’ Steve&Rachel met hun twee jongens van 5 en 4, adooorable!)

Ik heb net heerlijk buiten in de zon gezeten. Daar geniet ik zó van he!
Op school gaat het zo z’n gangetje. Voor fotografie hebben we verschillende opdrachten waar we in klas aan werken en dan moeten we ook 1 foto thuis maken. Die post je op Flickr en publiceer je in een speciale groep voor de fotografieklassen. Voorbeelden voor opdrachten zijn: panning, long shutterspeed, stop motion, enz. Dat is een van mijn favoriete lessen. Koken vind ik ook heel leuk. We hebben al soepen gemaakt en nu zijn we bezig met salades. Je werkt in een groepje van 5 mensen en iedereen heeft elke les een andere taak (bijv. afwassen of ingrediënten halen). Je werkt samen aan het gerecht. Het is wel hard werken omdat het op tijd klaar moet zijn maar ik vind het wel tof om wat over koken te leren. Ik volg hier Top Chef en nu voelt het wel eens alsof ik middenin Top Chef zit haha! Er zijn trouwens 8 kook ‘’units’’ (keukenblokken) en de groepen worden elke 3 weken gewisseld. Duits is best saai maar wel interessant. De naamvallen snap ik nu helemaal (de 3e en 4e dan) en ik weet het ook wel uit mijn hoofd! Heb ik hier toch nog wat geleerd. Algebra 2 is eigenlijk de saaiste les. Plant&Soil is ook wel saai omdat ik planten niet zo interessant vind en de klas is een beetje awkward stil maar mister Bleak is tof. Heel soms blijven Abbie en ik wel eens wat langer op school om met hem te kletsen haha! Hij was dus op z’n missie naar Nederland geweest. Afgelopen week bleven Abbie en ik dus op school in zijn lokaal en toen heb ik met hem zitten praten over het koningshuis. We hebben Nederlands gepraat! Na een tijdje ging hij maar weer Engels praten want hij vond het frustrerend dat hij steeds naar woorden moest zoeken maar hij kon mij wel helemaal verstaan.

Bedankt voor alle post die ik krijg! Ik ben altijd heel blij als Terry naar mij toe loopt met een brief in z’n hand. Ik lees alles met plezier!!


  • 04 Februari 2013 - 01:02

    Emma Wouters:

    Beschrijving bij de foto van de hele prom groep:
    vlnr: Tanner&Emma, Christian&Amy, Nathan&Emily, Justiz&Julia, Josh&Maddi, Tommy&Taylor

  • 04 Februari 2013 - 22:45

    Rita:

    Ha Emma,

    Wat een leuke update van je belevenissen en wat heb je mooie foto's geplaatst! Je ziet er werkelijk beeldig uit in je zwarte jurkje. En wat leukerd die Tanner! De flashmobs heb ik met veel plezier bekeken. Daar hebben jullie denk ik aardig wat op geoefend? Het ziet er in ieder geval heel leuk en flitsend uit.

    Jij schrijft dat je plane over vier maanden al gaat? Betekent dat dat je in mei al weer in Nederland bent?In mijn hoofd was het eind juni of begin juli. Nou ja, ik hoor het wel van je mams.

    Lieve Emma, het ga je goed daar.

    Hartelijke groet en dikke pakkerd,

    Rita

  • 05 Februari 2013 - 15:33

    Mam:

    Ach heerlijk om weer te lezen! Leuk dat we dan ook nét geskypt hebben, dan is alles heel vers en dichtbij.
    Bijzonder veel liefs!

  • 15 April 2013 - 17:38

    Omamien:

    Tjonge, dat was weer een heel verhaal, Koos Vriendloos! Daar herken ik je wel in, hoor: eerst van alles vertellen over alle mensen met wie je omgaat, babbelt, van alles doet en plezier hebt en dan opeens weer even helemaal treurig want je hebt nog steeds geen amerikaanse vrienden en nu moet je alweer bijna weg.
    Je zult van al die verhalen wel een soort boekje maken en als je dat dan later weers eens leest zul je vast verstelt staan van alles wat je daar meemaakte en van alle mensen met wie je bevriend was!

    Vind je een brief leuker dan een mailtje? Dan zal ik je gauw eens schrijven. Dag lieve Emma, kus, oma


  • 03 Mei 2013 - 20:30

    Rosalie:

    Heee Lieve Emma!
    Na een tijdje zonder computer te hebben gezeten kan ik nu weer lekker reacties geven :D

    Haha echt leuk van die flashmob. Ik had het filmpje al een keer gezien, heeel leuk. Nou Koos het was weer een leuk verhaal om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 56312

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: