Spring Break! (Summer is een betere benaming) - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Spring Break! (Summer is een betere benaming) - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Spring Break! (Summer is een betere benaming)

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

01 April 2013 | Verenigde Staten, Utah

Hello everyone! Ik was afgelopen keer gestopt bij vrijdag 8 maart en we gaan nu weer vrolijk verder met de rest van de dagen. Het was namelijk voorjaarsvakantie! Deze vakantie had ik ECHT voorgenomen om elke dag iets te doen want ik wilde echt niet thuis mijn tijd zitten verdoen. Deze keer heb ik dan ook echt veel initiatief genomen en dat is gelukkig heel goed uitgepakt! Het was de volste en meest gevarieerde spring break ooit! Genieten!

Zaterdag 9 maart:
De eerste vakantiedag kwam langzaam op gang. Gewoon nog wat gekletst met Brandon en Jessica (de neef en verloofde, Ayden was vroeger vertrokken omdat hij ergens anders moest zijn) en in de middag ‘’Megamind’’ gekeken met Federica, Jannie (haar host sister) en Hannah (een vriendin van hen). Toen ik thuis kwam rond 17 uur stond er een grote doos voor de deur. Er zat een papier op de bovenkant met ‘’For: Emma Wouters. Achtung: öffnen innen. Open inside.’’ Dat dat ik volgens mij niet echt gelezen want ik wilde hem al gaan openmaken totdat ik bedacht dat het handiger binnen zou zijn. Ik wist eigenlijk al wat het was, namelijk een poging tot vragen voor Senior Ball! Gelukkig was ik naar binnen gegaan om het te openen want toen ik de doos openmaakte kwamen er allerlei roze ballonnen uit vliegen (pigs). Binnenin de doos zat een ander papiertje met de boodschap: ‘’Hey... So I was wondering... Do you want to go to Senior Ball with me when pigs fly? No one is allowed to help you with the name. Even Abbie!’’ (Zoiets was het, ik weet het niet precies meer). Die ballonnen waren dus gevuld met helium en daarom ‘’vliegen ze’’. Hij had er met een marker varkens van gemaakt. Een probleempje... Het plafond in de woonkamer is heel hoog en die ballonnen waren helemaal naar boven gegaan... Toen kwamen er dus een paar grappige minuten met Bobbie Jo en een groot net, Terry met een schaar en ik springend en rennend proberend de ballonnen die Bobbie Jo naar beneden probeerde te halen te vangen. Het was een groot gevecht maar uiteindelijk hadden we ze allemaal gevangen! (Terry had trouwens de schaar om de ballonnen te laten knappen, wees maar niet bang haha)! In bijna elke ballon zat een letter en al na een paar letters werden mijn vermoedens bevestigd namelijk: TJ Burton. Hij is in mijn Duitse klas en sinds dit semester hebben we ook Advanced Photography samen, vandaar dat hij het dus in het Duits geschreven had. Dus ja mensen, ik ga weer naar een schoolfeest! Ik voel me wel vereerd dat hij me zo snel/vroeg gevraagd had maar het is niet dat ik 100% excited ben. Hij is wel aardig maar soms is ‘ie lichtelijk irritant en raar. Ach, ik ga er het beste van proberen te maken en ik kan tenminste gaan! 
’s Avonds gingen Abbie en ik naar Torees huis voor ‘’SOUPer Salad Saturday’’ en Josh, Anna, Marcy, Cori, Jovi, Rakael, Kevin, Tanner waren er ook. Dus lekker soep en salade en daarna een film gekeken.
Hier ging ’s nachts de klok trouwens een uur vooruit.

Zondag 10 maart:
Zondag, kerkdag!

Maandag 11 maart:
Deze dag begon met een picknick op Dixie Rock met Brooklyn en Haley. Haley moest daarna naar het werk maar Brooklyn en ik besloten om de rest van de dag nog samen af te spreken (‘’ hang out’’ is wat je in het Engels zou zeggen, dus is dit wat je in het Nederlands zou zeggen??). Dat was best grappig want het was de eerste keer dat ik lang met haar had opgetrokken. Ik kende haar niet eens zo heel goed maar het liep allemaal prima! We hebben echt veel gedaan. Eerst zijn we door een hele smalle gleuf in Dixie Rock geklommen, daarna naar een parkje geweest om even bij haar familie te zitten en wat te tennissen, vervolgens gingen we naar haar huis om 2 skooters (step) op te halen want jaja, wij gingen steppen in het park! Er zijn verschillende parken in Saint George maar wij gingen naar degene in downtown St George. Ik hou echt van dat gedeelte van de stad want het is wat ouder en ziet er heel gezellig uit! Haley’s werk was dichtbij dus daar stepten we heen (ze wist van niks) en toen kwamen we ineens binnenlopen! Ze werkt bij een ‘’frozen custard’’zaak dus we konden natuurlijk niet weggaan zonder een ijsje te eten. Daarna weer op de step terug en nog even door het parkje rondgereden. Het weer was zo geweldig! Echt bijna zomer gewoon! Na een graschillsessie gingen we opweg naar Brooklyns huis om avond te eten en Just Dance op de Wii te spelen.
Toen Haley klaar was met werken haalden Brooklyn en ik haar op om vervolgens te gaan hottubben ergens bij een hotel. Het zwembad is eigenlijk voor mensen die daar een kamer hebben maar Brooklyns familie heeft een lidmaatschap die je nodig hebt om een kamer te kunnen huren daar dus achja! Deze dag was dus super erg geslaagd en heel erg gezellig! Daar leven we voor!

Dinsdag 12 maart:
Deze middag heb ik op het pickle ball veld en softballveld doorgebracht met Bridgette en wat van haar vrienden (zij is dat meisje van Preference). Ik heb gezellig met Trevor gepraat dus heb geen pickle ball gespeeld maar daarna nog wel kickball gespeeld. Pff, niet mijn ding, maar het was toch nog wel gezellig. Wat gegeten bij Cafe Rio (Mexicaans eten) wat naast Haley’s werk is, dus even 1 seconde naar binnen geweest om hallo te zeggen, en vervolgens weer op naar huis want Bridgette moest werken. In de avond ben ik naar Mandy gegaan. Jaja, weer een nieuwe naam! Sorry, ik probeer het echt zo duidelijk mogelijk te maken met foto’s en uitleg maar soms gaat het nou eenmaal niet beter. Mandy zit sinds dit semester in mijn Engels klas en we zaten in dezelfde groep voor een presentatie dat met het boek Frankenstein te maken had. Dat was eigenlijk de eerste keer dat we praatten en van het ene kwam het andere! We hebben een Mario spelletje gespeeld en wat gekletst. Best random allemaal, he!

Woensdag 13 maart:
Weer een volle dag op de planning! Omdat het nog steeds heerlijk weer was hadden Haley, Brooklyn en ik besloten om te gaan skimboarden! Dat doe je met een soort surfboard maar dan veel kleiner in een klein laagje water. Ik had het nog nooit gedaan, maar we waren tijdens deze dagen samen optrekken opgekomen met: YOLIAO! You only live in America once! Dus waarom dit niet uitproberen?! Er waren meer mensen met dit idee opgekomen en iedereen was heel goed. Ik was natuurlijk het tegenovergestelde maar ik heb het in ieder geval geprobeerd! Daarna naar Swig geweest om wat te drinken en daarna gingen we weer zwemmen bij dat hotel. Haley moest in de avond werken en Brooklyn en ik gingen midgetgolfen met 2 van haar broertjes! Daarna ging ik naar huis en Abbie had wat vrienden over de vloer om te hottubben dus ik kon mooi meedoen.

Donderdag 14 maart:
Om 9.30 in de ochtend ging ik naar pilates met Brooklyn en Haley bij Summit want Brooklyn dacht dat het vriendendag was. Dan kun je een vriend meenemen om mee te sporten voor een dag. Toen we daar aankwamen bleek het echter niet vandaag, maar morgen te zijn! Gelukkig kon Brooklyn iets regelen (iets met opgespaarde punten ofzo) en toen konden we toch meedoen! Toen we de zaal in liepen dacht ik echt: ‘’waar ben ik aan begonnen?!’’ er lagen allemaal mensen op de grond met hun benen in de lucht te zuchten en hijgen. Het bleek dat dat normaal en goed bleek te zijn dus na een tijdje lag ook ik op de grond keihard in en uit te ademen. Deze sessie wordt trouwens ook wel een ‘’decompression session’’ genoemd en dat vond ik wel een grappige benaming!
Daarna naar huis om wat was te verwerken en om in te pakken want in de middag vertrokken Terry, Matt, Jake, Federica en ik naar de GRAND CANYON in Arizona! Eerst zouden we met het hele gezin gaan maar dat ging niet meer door omdat Abbie moest werken en Zack moest naar de dokter om de hechtingen uit z’n knie te halen en Bobbie Jo zou bij hem blijven. Ik was heel blij dat het nog doorging en ik mocht een vriendin meenemen! Vandaar dat Federica meeging! (Uitwisselingsstudent uit Italie).
De rit duurde zo’n 6 uur en we hebben verschillende dingen gezien. Het eerste uur passeerden we de plaats waar de Polygamists wonen. Dat zijn de traditionele mormonen waar de man meerdere vrouwen heeft en waar de vrouw een lange groenige/bruinige/grijzige jurk draagt met lang haar in een ouderwetse vlecht. Hun huizen zijn niet geverfd aan de buitenkant want dan hoef je geen belasting erover te betalen. Het wordt namelijk niet beschouwd als huis. Er was een kind buiten op een paard met een man ernaast. Toen schoot de gedachte dat dit 1 van zijn hele vele kinderen is toch wel door mijn hoofd. We passeerden ook wat sneeuw en heel veel bruine bergen. Daar kan ik echt van genieten want ze zijn allemaal zo mooi! Terry wees ons erop dat je in Europa waarschijnlijk niet kon rijden voor een paar uur zonder iets tegen te komen. Daar had ik niet eens over nagedacht!! Het klopt inderdaad. Het enige wat we konden zien op een bepaald moment was berg en droog gras. Apart idee!
We verbleven in een hotel waar we 1 kamer voor ons allen hadden. Federica en ik deelden een bed en Terry sliep in het andere bed met of Jake, of Matt. De andere sliep op de grond.

Wat ik van de Grand Canyon vind? Ik heb meerdere woorden nodig om het te beschrijven. Ik vind het onwerkelijk, gevaarlijk, vredig, mooi en indrukwekkend. Het is zo groot en er zijn zoveel verschillende kleuren en texturen dat het leek alsof de berg gewoon geprojecteerd was op de blauwe lucht. Ik vond het ook gevaarlijk omdat je als je niet voorzichtig bent kan uitglijden en naar beneden kan vallen. Er is een 2,5 centimeter dik boek over mensen die overleden zijn in de Grand Canyon! Ik heb voorzichtig gedaan, hoor! Het was er heel stil op sommige plekken en je gedachten vliegen dan gewoon mee met de wind. Dit was trouwens de perfecte tijd van het jaar want het was er niet te druk en het was niet te heet. Federica en ik luisterden naar elk persoon waar we langsliepen om te horen welke taal ze spraken. Soms dacht ik: ‘’Dit lijkt op een Nederlander!’’ maar dan spraken ze weer geen Nederlands... Jammer, ik heb ze niet kunnen vinden!
We hebben eigenlijk niet belachelijk veel gelopen. Zo gaat het wandelen op z’n Amerikaans: je kan gaan lopen en om de 1,5 kilometer is er een shuttle die je verder kan vervoeren en je kan altijd een shuttle weer terug nemen. Gotta love America!

Dat was me weer een lang verslag (as we speak 1840 woorden ). De rest komt later!

  • 01 April 2013 - 20:26

    Emma Wouters:

    Aaagrrr! Mijn blog zegt dat ik nu in Grenada ben en dat dit verslag vanuit Washington D.C. geplaatst is! Dat klopt beiden niet! Ik probeer in te stellen dat ik in Saint George, Utah ben maar dat werkt maar niet. Instellen dat ik in Amerika ben in plaats van Grenada werkt ook niet. Iemand een idee hoe?!

  • 03 April 2013 - 15:05

    Roelien Je Moeder:

    Hoi! Ik zie gewoon St. George er boven staan, maar misschien heb je het al veranderd? Wat heb je weer geweldig geschreven! Ik zie het nog steeds allemaal voor me, ik kan de sfeer heel goed proeven. Man, wat een gouden tijd heb je. Jij zult je hele leven een kind van twee werelden blijven; straks weer terug bij je lieve ouwe trouwe vriendinnen, maar ook heel veel gevoel voor je leven in Amerika. Wat is het heerlijk dat je heel veel dingen kunt meenemen zoals: je herinneringen, contacten (Skypen, JIPPIEIEIE), hoe je tegen dingen aan kijkt en hoe je je leven wilt inrichten. Mocht je straks heimwee hebben als je hier weer bent, pak het dan aan zoals je dat daar ook gedaan hebt (Mijn grootste pet neem ik voor je af). Stel een doel en werk er aan. Dat kan jij werkelijk erg goed.
    Zeer veel liefs van Moe.

  • 06 April 2013 - 18:28

    Rita:

    Ha Emma,

    Ik sluit me helemaal bij je moeders aan! Wat een belevenissen en goed ook hoe je dingen aanpakt. En zo langzamerhand komt Nederland dichterbij! Lieve Emma, geniet van je tijd daar en een hartelijke groet uit Steenwijk!

    Rita

  • 04 Mei 2013 - 19:00

    Rosalie:

    Hee Ems,

    Leuke manier om gevraagd te worden voor het feest zeg! En grappig dat je er zoveel moeite voor moest doen. Toch knap dat iedereen steeds weer iets origineels weet te verzinnen!

    Je geniet er wel van zo te lezen! Lekker vaak in de Hottub. Gelijk heb je hoor! Klinkt heel leuk allemaal.

    Mooie woorden van je moeder.

    Ik heb weer genoten van je verslag meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 56314

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: