Zondag 5 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Zondag 5 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Zondag 5 augustus

Blijf op de hoogte en volg Emma

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

8-9am: Breakfast
Daarna, van 9am-1pm hadden we weer class. Deze keer ging het over je High School Year en het zijn van een uitwisselingsstudent. Het ging een beetje anders dan anders want deze keer gaf je leider niet alleen maar les aan je groep, maar alle leiders hadden hun eigen onderwerp. Ze gingen dus om de beurt alle groepen bij langs. We hebben het onder andere gehad over heimwee (daar werden we allemaal niet zo vrolijk van), hoe je nieuwe mensen kan ontmoeten en regels in Amerika. Zo zijn we te weten gekomen dat je bijvoorbeeld niet mag downloaden in Amerika. En als je op een feestje bent waar alcohol geschonken wordt kun je opgepakt worden. Ook al drink je zelf helemaal niks. Dus die feestjes moet je vermijden. Nou zit in in Utah en daar zal het wel meevallen denk ik! Als laatste kregen we een presentatie van een Amerikaanse student die wat ging vertellen over High School. Iedereen had een vraag voor haar opgeschreven en die beantwoordde ze dan. Een grappige vraag die iemand had opgeschreven is: ‘’Is het waar dat je meer meisjes krijgt als je American Football speelt?’’

1-2pm: Lunch
2-3.30pm: Baseball
Deze keer was onze groep aan de beurt om baseball te spelen. Ik had er echt geen zin in want op school in Nederland had ik er echt een hekel aan. Dan kwam er ook nog bij dat wij met die andere groep weer buiten moesten terwijl de overe 2 groepen weer binnen mochten. Heel verrassend, maar ik vond het leuk. Vooral omdat het hier helemaal niet erg was als je een fout maakte. Iedereen moedigde elkaar aan en dat was het leuke! En opzich ging het best goed. Birgit en ik zaten er al aan te denken dat we deze sport misschien wel konden gaan doen op High School haha! We hebben wel wat punten gescoord maar de andere groep heeft gewonnen.
Van 4-5pm gingen we naar het zwembad voor een potje synchronized swimming. Heel vreselijk, maar we moesten blauwe badmutsen op! Gelukkig moest iedereen het en achteraf gezien was het toch wel grappig. Iedere groep moest een dans maken in het water. Ik geloof dat onze groep 2e werd! Het was best wel grappig om dat te doen in het water. Ik had het nog nooit gedaan en het was een leuke ervaring hoor!
Van 6-7pm was het tijd voor het avondeten zoals altijd. Dit keer gingen we na het avondeten cheerleaden. Gelukkig hadden ze de acrobatische trucjes achterwege gelaten! Het was best leuk om te cheeren met het dansje erbij! En guess what, onze groep won (geloof ik!) Ojeahhh!
En na het cheerleaden hadden we nog eens van 8.30-10pm rehearsals. Echt een heel druk programma was het. Ik geloof dat we deze dag de uiteindelijke show bedacht hadden. We hadden het idee een beetje uitgewerkt enzo.

Dat was hem weer. Hopelijk lezen jullie het nog steeds met veel plezier!


  • 12 Augustus 2012 - 08:47

    Gerrit Van Keeswillekes:

    Ik heb dat nooit, zo'n rehearsal.

  • 12 Augustus 2012 - 09:53

    Moedertje:

    Leuk dat je deze week ook al veel te weten komt over je vakken op Highschool en wat je eventueel leuk zou vinden om te doen! En leuk dat je merkt dat je steeds heel positief wordt benaderd. En wat betreft die heimwee: alles heeft tijd nodig, en je bent goed voorbereid. Ik weet zeker dat jij dat aankunt. Maar wij zijn toch trots op jou en wij staan achter jou.

  • 02 September 2012 - 19:54

    Rosalie:

    Wel handig dat ze nog wat lesgeven om dingen duidelijk te maken en je een beetje wegwijs te maken in de regels en dat soort dingen. Ook al kan ik wel begrijpen dat het onderwerp heimwee minder leuk was. Maar volgens mij heb je het daar eerst nog wel te druk voor als ik het zo lees. En anders kan je altijd mailen,skypen, facebooken of whatever.
    Echt zo tof dat iedereen elkaar zo aanmoedigde met baseball. Dat maakt een spel al meteen veel leuker als je niet steeds bang hoeft te zijn als iemand boos wordt als je iets fout doet. Dus wel tof dat ze zo deden!
    En ik lees je verslagen echt nog steeds met heel veel plezier!

  • 05 November 2012 - 12:40

    Willy:

    Ik zie het helemaal voor me: Emma in zo'n schattig jurkje met r
    Roesches te cheerleaden, geweldig, die stralende glimlach erbij.

  • 05 November 2012 - 12:40

    Willy:

    Ik zie het helemaal voor me: Emma in zo'n schattig jurkje met r
    Roesches te cheerleaden, geweldig, die stralende glimlach erbij.

  • 05 November 2012 - 12:40

    Willy:

    Ik zie het helemaal voor me: Emma in zo'n schattig jurkje met r
    Roesches te cheerleaden, geweldig, die stralende glimlach erbij.

  • 05 November 2012 - 12:40

    Willy:

    Ik zie het helemaal voor me: Emma in zo'n schattig jurkje met r
    Roesches te cheerleaden, geweldig, die stralende glimlach erbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 56358

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: