''Eh, he is my dad...'' - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu ''Eh, he is my dad...'' - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

''Eh, he is my dad...''

Blijf op de hoogte en volg Emma

10 September 2012 | Verenigde Staten, Utah

Vrijdag 7 september 2012
Deze schooldag was best wel ok omdat ik bij Engels best wel veel gepraat en gelachen heb met wat klasgenoten. Dat voelt wel goed! ’s Avonds om 18.00u ben ik met Luisa, Micha en Mild naar Enterprise (een dorpje 45 minuten verderop) gebracht door de zoon van Laurel omdat zijzelf op het hoofdkwartier in New York zat. Thea was First Attendant of the Homecoming Queen geworden (2e queen dus eigenlijk)! De homecominggame van haar High School vond plaats en in de pauze werd ze rondgereden in een auto met de Queen en de Second Attendant en de Kings. Laurel had dit idee en we dachten dat het wel belangrijk was om te gaan! Het was gezellig en Thea was super mooi!

Zaterdag 8 september 2012
Vrouwendag! Jacob en Terry waren vrijdag vertrokken naar Provo voor een potje American Football van hun favoriete team BYU. Terry gaat vaak naar de wedstrijden en soms gaat er een kind mee. Abbie en ik zijn in november aan de beurt! Matt en Zack waren allebei bij vrienden dus Abbie, Bobbie Jo en ik hadden het rijk voor onszelf.We zijn naar de Walmart geweest voor de spullen die ik nodig had zoals haarspul, een nieuwe borstel en gezichtsscrub enzo. Ook heb ik speakertjes gekocht zodat ik eindelijk muziek kan luisteren in m’n kamer! Het is wel putluchtkwaliteit maarja, iets is beter dan niets . Jake is maandag jarig en Abbie en ik hebben een kaart gekocht voor hem en een iTunes card (dat wilde hij graag). Verder nog wat boodschappen voor de maaltijd van zondag (de dag waarop we z’n verjaardag gingen vieren).
In het einde van de middag zijn Abbie, ik en Alex (19-jarige vriend van Abbie en ook de broer van Jane, een meisje dat ik ontmoet heb op mijn allereerste avond) ergens gratis ijs gaan eten omdat die zaak net opende. Ik bleek dus een soort van oppasser te zijn kwam ik later achter... Dat vertel ik zo. Daarna ging Alex mee naar huis om een film te kijken. Ik was nog bezig met de was te verwerken en ik wilde nog m’n kamer gaan stofzuigen. Abbie kwam m’n kamer binnen om te vragen of ik ook mee kwam kijken. Ik zei dat ik zo kwam maar dat ik eerst wilde stofzuigen. Toen vroeg ze of ik misschien nu al kon komen omdat ze eigenlijk niet alleen mochten zijn. Best wel apart toch dat ik bij hun moet komen zitten voor de ‘’veiligheid’’?
’s Avonds gaf Luisa een poolparty en Bobbie Jo zou me brengen. Abbie&Alex moesten eigenlijk mee met het brengen want anders waren ze alleen. Maar hij was zo vriendelijk om me te brengen! Abbie ging ook mee maar bleef niet bij de poolparty. Het was echt gezellig! Weer wat leuke Amerikanen ontmoet zoals Kauri, Susan en Zackary. Susan was echt heel geïnteresseerd en stelde super veel vragen. (Zackary trouwens ook). Andy, Austin, Sam (vriend van Austin), Micha en Ainhoa waren er ook! Ik had Ainhoa nog nooit ontmoet maar ze is ook in onze buitenlandse groep. Ze is nog maar 15 jaar oud, komt uit Spanje en suuuuper stil. Het zou door het Engels kunnen komen (dat hoop ik!). We waren trouwens in het zwembad wat aan het praten en Kauri zei dat haar vader op Desert Hills werkt. Ik vroeg wie het was en ze zei: ‘’He teaches US History and US Government. His name is mister Melessa.’’ Austin hoorde alleen het laatste gedeelte en zei: ‘’I don’t like him!!’’ waarop zij zei: ‘’Eh, he is my dad...’’ Dat was echt pijnlijk hahaha... Gelukkig voor Austin dat ‘ie al graduated is!

Zondag 9 september 2012
Abbie doet Special Needs Mutual. Dat is de activiteit die wij elke dinsdag hebben met de Young Women maar dan met mensen die special needs hebben. Ze is een soort van begeleider. Vandaag was er in een kerk (ander gebouw dan waar wij heen gaan) een speciale bijeenkomst voor special needs. Tijdens de sacrament (eerste bijeenkomst tijdens de dienst) werden er een paar toespraken gehouden en het Special Needs Choir zong ook. Abbie hield ook een speech. Dat was echt goed en best wel emotioneel! Je zag haar liefde voor de mensen en ze vertelde ook dat zij er super veel geleerd heeft. Bij elkaar duurde de bijeenkomst 1 uur en 15 minuten. Na afloop gingen we naar huis en niet nog naar de Young Women en Young Men. Stiekem was ik best blij! We hebben voorbereidingen gedaan voor het eten omdat we Jakes verjaardag gingen vieren. Toen Terry en de jongens weer thuis waren (die wel nog naar Young Men waren gegaan) bedankte hij me nog voor het meegaan met het ijs eten die dag ervoor haha. Ben, de beste vriend van Jake, en zijn broertje Nick en moeder Jennifer kwamen ook eten. Ik heb me wel vermaakt hoor! En yes yes yes, ik heb een familiefoto gescoord! Die ga ik zo posten op m’n blog. Ik zal ook een foto plaatsen van de football game, St. Hallows en misschien meer. Check it out! :)

  • 10 September 2012 - 09:50

    Mamlien:

    Tjee, wat ken jij een mensen! En grappig dat je moest 'oppassen'... En wederom succes vandaag, hè.

  • 10 September 2012 - 20:16

    Gerrit Van Keeswillekes:

    Ik zou die special needs wel eens out willen checken.

  • 12 September 2012 - 22:48

    Sjoukje (je Buurvrouw In Tuk):

    Hoi Emma, net alle verhaaltjes gelezen, hartsikke leuk hoe je schrijft over je leven daar. Ik meld me aan voor de mailinglijst want wil je graag een beetje volgen. Ik hoor natuurlijk ook wel es t een en ander van je vader en moeder. Je doet het goed meid, echt bewondering voor...hartelijke groet

  • 20 September 2012 - 12:45

    Christa:

    Hi Emma, ik had een beetje een achterstand opgelopen in het lezen van jouw weblog. Super de familiefoto's, nu weet ik in ieder geval van de familie wie wie is. De andere namen duizelen me nog, dat moet je me maar vergeven. Ik begijrp ook dat Abbie verkering heeft met Alex (is hij ook van de kerk), maar dat ze nooit alleen mogen zijn. Ha,ha, zo kan ik het ook :-). Nou ja, spreekwoordelijk dan, want ik ben natuurlijk super tevreden met jouw oom :-).

  • 17 Oktober 2012 - 11:54

    Udomien:

    Ha, Emmelientje,
    Hetheeft even geduurd voordat ik dit bericht las want er ws geen verbinding met internet.
    Waar haal je de tijd vandaan om zo uitgebreid te schrijven! Het duizelt mij ook van alle namen die jij noemt. Maar de balangrijkste, die van je gastgezin, zijn nu helder.
    Wie moet er president van de V.S. worden volgens hen?
    Ik ga gauw verder met het volgende verhaal

  • 18 November 2012 - 19:56

    Rosalie:

    Hee Ems! Ik heb je blog als startpagina staan al heel lang, dus altijd als ik internet open kan ik een blog bericht zien en dus ook of je al een nieuw berichtje hebt gepost. Vaak lees ik het dan wel even door, dus zo erg loop ik niet achter, maar ik wil er ook altijd even op reageren. Daar loop ik wel een beetje mee achter. hihi, dus nu toch een reactie van mij!

    Haha ik moest wel lachen dat je een soort van oppas speelde. Wel stoer dat je ze jou daar dan ook voor vertrouwen! Dat is altijd een goed teken.
    Haha best wel lullig dat dat werd gezegd over de vader van dat meisje!
    Leuke familiefoto!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 56351

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: