Ik word een sterke meid. Ooit. - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Ik word een sterke meid. Ooit. - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Ik word een sterke meid. Ooit.

Blijf op de hoogte en volg Emma

20 September 2012 | Verenigde Staten, Utah

(De rest van de week schrijf ik later. Het is nu 22.00u en ik ben ontzettend moe. Maar hier is in ieder geval al een deel zodat jullie niet ál te lang hoeven te wachten!)

Bij m’n vorige blogbericht ben ik dit vergeten te schrijven.
Op zaterdag 8 september, de dag dat Bobbie Jo, Abbie en ik naar de Walmart gingen, gingen we om 9.00u eerst naar onze kerk om het daar schoon te maken. 3 Families doen dat elke week op zaterdagochtend. Het was heel vroeg en ik had er geen zin in. Maar toen ik eenmaal aan het stofzuigen was bedacht ik me maar dat het een goede workout was en dat was wel een grappige gedachte. Daarna, voor het shoppen, gingen we ergens lunchen. Het was een soort van Chinees restaurant. Je kon allerlei spul in je kom gooien zoals noodles, worteltjes, brocolli, taugé, vlees enzovoorts. Dan gaf je de kom aan de koks die het dan gingen roerbakken op een grote plaat in het midden van het restaurant.

Hallo daar!
Ik ben nog steeds in de bloei dus het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje!

Maandag 10 september:
Jake was vandaag officieel jarig en wat een geluk voor hem: we waren om 11.40 vrij! Ok, hij om 12.00u (Middle School) maar dat is alsog vroeg! We hadden dus een heerlijk kort dagje. De lessen waren maar 40 minuten. Dat is nog korter dan dat ik in Nederland gewend was! Toree had Jake beloofd hem te trakteren op een broodje van de Subway dus we gingen daar lunchen. Lekker! Toen iedereen klaar was met z’n 2e broodje was ik er net aan begonnen. Dat heb je als Amerikanen snel eten (en ik langzaam). ’s Avonds om 19.00u was er weer FHE (Family Home Evening) die weer gestart werd met een gebed, gevolgd door een lied en afgesloten met zwemmen. Er kwamen ook 2 families die bij ons in de buurt wonen langs.

Dinsdag 11 september:
Vandaag was het de dag dat 9/11/2001 herdacht werd. Ik merkte er op de dag zelf niet heel veel van, alleen dat er vlaggen buiten ‘’stonden’’ (ze hebben er hier een speciaal gat voor in de grond). De dag ervoor hadden we bij US Government een documentaire hierover gekeken omdat we op de dag zelf geen Government hadden. Het was echt indrukwekkend om te zien! Vooral omdat er ook live beelden uit 2001 getoond werden (vliegtuigen die in gebouwen vliegen, mensen die uit het raam springen...)
Verder was het gewoon een dagje school met weight lifting van 3-4pm en skills work van 4-5pm. ’s Avonds ben ik niet naar Mutual gegaan (dat is de wekelijkse activiteit met de Young Women). Helaas, maar ik had echt nog heel veel te leren voor Government. Ik wist echt niks van de Constitution en de volgende dag had ik een toets over artikel 1 t/m 7.
Het weight liften was een stuk minder erg dan de vorige keer!

Woensdag 12 september:
And guess what? Spierpijn? Nauwelijks! Hah! We gingen dus gewoon vrolijk verder met een uurtje weight liften na school. We wisselen trouwens met wat we trainen. Als de ene week een ‘’armenweek’’ is (2 dagen armen trainen, 1 dag benen), dan is de volgende week een ‘’benenweek’’.

Donderdag 13 september
Vandaag hadden we met photography een test. We moesten van iedereen uit de klas een portretfoto maken. Daar zijn natuurlijk verschillende eisen aan verbonden! Je mag bijvoorbeeld geen flits gebruiken en de achtergrond moet niet storend zijn. De ISO en witbalans van je camera moeten op de goede stand ingesteld zijn. De leraar nam steeds 7 mensen apart om een andere opdracht te doen die een deel was van de test. We moesten verschillende modes van de camera laten zien en een foto maken in sephia en een foto in macrostand. De volgende les hadden we ook nog tijd om aan de opdracht te werken want als je alle foto’s gemaakt had moest je ze allemaal naast elkaar in een raster stoppen met photoshop.


Vrijdag 14 september
Voordat de football game begon ’s avonds was er een softball meeting voor de ouders. Het stelde niet zoveel voor. We waren zo’n 2 minuten binnen geweest. Maar goed! De game was tegen de rivaal Pineview: de school waar Mild, Luisa en Ainhoa op zitten. Zij kwamen ook naar de game maar zij zaten natuurlijk aan de andere kant van het veld hun school aan te moedigen. In de pauze hebben we elkaar ontmoet en ze durfden het aan om met ons in het Thunder-gedeelte te komen zitten. Maar na 5 minuten kwamen ze erachter dat dat toch niet helemaal leuk was haha! Toen zijn ze weer teruggegaan naar hun vak. Na de wedstrijd, toen Pineview was ingemaakt door Desert Hills (gehehe), ben ik met Mild mee naar Luisa gegaan. Andy, Austin, Micha, Sam (vriend Austin) en Kauri kwamen ook nog. Ze gingen videogames spelen en nee, dat was geen Mario! Maar War Craft nog wattes en dat houdt in: schietschietschiet. Luisa probeerde het ook maar de eerste keer werd ze steeds neergeschoten voordat ze ook maar kon schieten. De tweede keer won ze met Austin! Ik heb het ook 3 minuten geprobeerd maar de controller is al moeilijk genoeg voor mij!

(De rest komt later want ik wil het niet afraffelen).

  • 20 September 2012 - 12:47

    Christa:

    Jij zit op een bijzondere school: weight liften als les.
    Maar prima natuurlijk, zo word je inderdaad een grote en sterke meid :-).
    Ik kijk al weer uit naar je volgende berichtje.
    Zo en nu ga ik weer aan mijn werk.
    Dag lieve Emma.

  • 20 September 2012 - 17:03

    Mam:

    Haaa! Grappig!! Als ik thuis aan het schoonmaken ben, zie ik dat ook maar als sport, dat helpt echt! je lijkt op mij! Heerlijk om jou geweldige stijl weer even te lezen!
    Heb je bij het Chinese restaurant je kans schoon gezien en je kom vol gestopt met groenten? Of is het normale groenteniveau al gestegen nu ze jou een beetje kennen? Of wen jij aan hun groenteniveau?
    Ik wist niet dat zwemmen zo'n Christelijke bezigheid was!
    Het lijkt mij inderdaad heel indrukwekkend om 09-11 echt op deze manier te 'herdenken' het is natuurlijk in dat land gebeurd en een heel ingrijpende gebeurtenis. Laten we toch alsjeblieft op de hele wereld gaan beseffen dat alle mensen hetzelfde zijn en hetzelfde willen: gewoon gezellig met elkaar leven. Die verschrikkelijke gebeurtenis is een verschrikkelijke uitzondering met grote gevolgen. Maar er is geen "wij' en 'zij'.....
    daarom ben ik zo trots op jou, jij verlegt je grenzen en gaat met zo'n mooie open geest alle situaties in, met respect.
    dag schat,
    ik ga naar huis, cake bakken voor Lotte in het Huiswerkhuis!

  • 21 September 2012 - 09:15

    Gerrit Van Keeswillekes:

    Zolang je beter met de stofzuiger kunt omgaan dan met de controller ben je meer Europees dan Amerikaan.

  • 22 September 2012 - 11:51

    Bert Vab Dam:

    Emma weer bedankt voor de reisverslagen. Fijn dat je ons op de hoogte houdt. We zien en lezen wel weer van je. We denken nog steeds aan je hoor. Tot de volgende keer. Groeten Bert van Dam

  • 07 Oktober 2012 - 21:02

    Ome Died:

    Hoi Emma, Inderdaad, wat Roelien zegt, wat lijk je op je moeder wat betreft je schrijfstijl, ook wat andere dingen betreft trouwens... Ik race iedere keer door je verslagen heen en ik voel meteen wat je meemaakt. Ik wil je straks wel zien als je weer terug komt: met spierballen! En word je al Amerikanofiel? En ook heel gzjeloovug? Wat vind je nu eigenlijk van dat vele bidden, de gemeenschapszin en de trouw aan de vlag? Je houdt je goed staande en wat maak je veel mee, hartstikke goed!
    Nu vertel ik je even wat over Thijs, en daar kom ik op omdat ik besef dat je Engels zich nu ook enorm ontwikkelt en 'eigen' wordt, hij is vandaag op uitnodiging van zijn natuurkundeleraar met twee klasgenoten en diezelfde leraar naar een open dag van een of ander kernfusie-instituut geweest, dat vond hij enorm interessant, er hangt nu een grote kernfusieposter op zijn kamer, maar er waren een aantal sprekers die hun betoog in het Engels moesten doen, waaronder een of andere Russische geleerde, en Thijs kon dat natuurlijk prima volgen door zijn twee jaar in Australië. Daar zou jij nu dus ook geen enkel moeite meer mee hebben (afgezien van of je dat kernfusiegedoe interessant had gevonden).
    Groetjes, Diederik

  • 03 November 2012 - 23:51

    Willy:

    Schietgames? Dat had ik niet verwacht en ook geen rijkdom
    Zoals dat grote huis. En wat een andere manier van school.

  • 03 November 2012 - 23:51

    Willy:

    Schietgames? Dat had ik niet verwacht en ook geen rijkdom
    Zoals dat grote huis. En wat een andere manier van school.

  • 18 November 2012 - 20:07

    Rosalie:

    Weer bedankt voor je mooie verslag meid! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 56345

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: