Een gevarieerde week - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Een gevarieerde week - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Een gevarieerde week

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 September 2012 | Verenigde Staten, Utah

Goedendag piepsels!

Zaterdag 15 september
Deze dag was heel druk maar ook heel leuk! Om 8.45u moesten we verzamelen bij Laurels huis met alle uitwisselingsstudenten uit de groep en de host siblings die mee wilden. We gingen namelijk wandelen in Zions! Laurel ging helaas niet mee want zij was bij familie voor een begrafenis. In plaats daarvan ging haar man mee. En laat dat nou net mijn Duitse leraar zijn! Dat idee was wel een piepklein beetje vreemd, maar doordat ik al wist dat hij ‘’de man van’’ was, was ik al een beetje gewend aan het idee. We hebben niet super lang gewandeld, maar het waren geloof ik 2 wat kortere wandelingen. Het was leuk om te praten met iedereen! Zo heb ik lang met Federica gepraat. Dat is het meisje uit italië dat pas 3 weken geleden gearriveerd is hier. Een heel aardig meisje! Rond 16.15u arriveerden we bij ‘’ons’’ huis hier om te eten en voor een poolparty! Iedereen was eigenlijk al gesloopt dus achteraf gezien was het misschien beter om die 2 dingen op een andere dag te doen. Maar goed, ondanks de moeheid heeft iedereen zich geloof ik wel vermaakt. ’s Avonds was er weer een Stake Dance van de kerk (de ‘’’’’’disco’’’’’’’ met extra veel aanhalingstekens! :D). Maaaar, er was ook een rodeo in de stad. En dat is toch wel echt heel Amerikaans en Luisa, Andy, Valentina en ik wilden dat toch wel meegemaakt hebben. Daar zijn we dus heengegaan! Zo’n Stake Dance is eens per maand en dit is maar eens per jaar, vandaar. Het is niet dat ik echt heb staan genieten, maar het was toch weer iets dat ik van m’n denkbeeldige bucketlist kan afstrepen! Het was wel grappig om onder de echte Amerikanen te zijn. Echte Amerikanen die met pizza en andere snacks naar de rodeo komen kijken. Geweldig als je het mij vraagt.

Zondag 16 september
Abbie ging deze dag naar 2 Farewells. Eentje was van Alex, de jongen waar we de afgelopen week nog een ijsje mee hadden gegeten. Ik weet niet of ik dit ooit al eens verteld had. Mormoonse mannen vertrekken op hun 19e naar het buitenland voor hun missie. Ze zijn dan 2 jaar in dat land en verspreiden het geloof. Het land kunnen ze niet zelf kiezen. De ‘’hoofdpriester’’ gaat een paar maanden voor vertrek, wanneer de missionary begint met het papierwerk, bidden en hij krijgt dan van Heavenly Father te horen waar de missionary heen gaat. Zo heeft mister Bleak (mijn plant&soil leraar) dus Nederlands geleerd! Maar goed. Abbie ging dus niet mee met ons naar de kerk. Ik zag er ietsie pietsie meer tegenop omdat dan de kerk nog saaier zou worden, haha! Maar tijdens de sacrament meeting pakte Bobbie Jo haar kladblok en schreef naar mij of ik wel naar Sunday School wilde zonder Abbie (dat is de 2e meeting van de 3). Na een hele chatsessie was het resultaat dat ik met haar en Terry meeging naar ‘’Marriage Strengthening’’ of hoe je het ook schrijft. Daar zat ik dan, tussen alle getrouwde koppels die hun struggles en ideeën deelden. Als ik er nu aan denk moet ik toch wel een beetje lachen! Ik werd in het begin ook voorgesteld door het koppel dat de les gaf (ik had hen al ontmoet) en die man zei toen ook: ‘’This is Emma from the Netherlands. And as far as I know, you are not married, right?’’ Hahahaha eh, no! (Zo oma, dat waren weer een paar ‘’hahahaha’’s achter elkaar! Genieten, toch?)

Maandag 17 september:
’s Avonds was het weer tijd voor Family Home Evening (FHE). Dit keer alleen met het gezin. Gelukkig maar, want ik ging een presentatie houden over mijn Nederlandse leventje! Ik heb ze vanalles laten zien. Van foto’s van het gala, tot foto’s van schaatsen, tot een filmpje van dat ik met Ilse aan het fietsen was. Zo hebben ze mijn vrienden en hobby’s kunnen zien. Ze vonden het geloof ik heel leuk! En toen ik een foto van m’n oude kamer liet zien merkte Bobbie Jo op dat ik een wasbak in m’n kamer had. Ze vroeg of ik kon uitleggen waarom (ik had al aan haar verteld waarom). Nouja eh, omdat de meeste Nederlanders maar 1 badkamer hebben per huis! Dat is wel een grappig verschil. En de fietspaden vonden ze ook grappig. Bobbie Jo vroeg of ik het goed vond om elke maand een ‘’presentatie’’ te geven. Dat vind ik super leuk dus dat ga ik wel doen!


Dinsdag 18 september:
’s Middags had ik na school weer een uurtje weight lifting en een uurtje skills work. In de avond was het weer tijd voor mutual. En dat was echt heel leuk! Want we gingen... (trommelgeroffel) bruidsjurken passen! Dat is echt de droom van elk meisje! Iedere Laurel (16-18 jaar) mocht 2 bruidsjurken passen. 1 Van mijn jurken was echt perfect, whaaaa! De Mermaids (uh ik denk dat de meisjes van 13-15 jaar zo heten) mochten 2 galajurken passen. Ja, ik heb wel foto’s en die krijgen jullie ook te zien! Het was super tof!

Woensdag 19 september:
Niet veel speciaals naast een uurtje weight liften.

Donderdag 20 september:
Drie keer raden wat ik na school heb gedaan. Jaaa, weight liften! Ik heb trouwens echt nauwelijks meer spierpijn. Dus de spieren beginnen te groeien! En ’s avonds om 18.30u had Abbie de special needs mutual. En dit keer ging ik mee! Ik wilde graag zien hoe het er daar aantoe gaat. En wat heb ik het ontzettend leuk gehad. Ik heb echt genoten. Dit keer moesten de wekelijkse helpers een half uur eerder aanwezig zijn om alvast wat dingen door te nemen. Toen we al in de kerkzaal zaten kwam er een begeleidster naar ons toe en ze vroeg aan mij of ik het openingsgebed wilde doen. Haha, ehh... Gelukkig bood True aan om het te doen. Na het gebed deed die begeleidster ook een toespraakje. Toen zei ze: ‘’We have a special guest tonight. She is from Holland! Please, stand up. She is very embarrassed right now.’’ Dat was niet helemaal waar, maar het overviel me een beetje. Wel leuk hoor! Om 19.00u kwamen er jongeren die in de buurt wonen van dat kerkgebouw. Die kwamen voor een keer helpen. Dat was ook leuk omdat ik zo wat klasgenoten tegenkwam. Deze keer hadden ze 3 activiteiten: zumba, koekje versieren en een steen versieren. Elke groep deed iedere activiteit. Op het einde gingen we nog dansen op onder andere Maroon 5 – One more night (genieten!) en linedancen. Ik wist echt niet wat ik moest doen dus probeerde iedereen maar een beetje na te doen. Die avond heb ik echt veel gelachen en weer weer wat nieuwe mensen ontmoet. Onder andere Spencer. Ik noem die naam voor een reden (zie vrijdag 21 september). Toen Abbie en ik weer thuiskwamen hebben we weer lekker Project Runway gekeken op het bed van Terry en Bobbie Jo. Dat komt elke donderdag op tv en we nemen het op. Meestal kunnen we niet wachten en dan kijken we het al elke donderdagavond! Ik had het in Nederland nooit gevolgd omdat het net iets te laat op tv kwam. Maar het is heel leuk. Ik ben benieuwd wanneer dit seizoen in Nederland op tv komt. Nederland loopt altijd heel erg achter met dat soort dingen.

Vrijdag 21 september:
Toen ik m’n Algebra 2 lokaal in liep keek ik iemand aan. Toen dacht ik: ‘’Wat, huh, dat kan niet waar zijn.’’ Het was Spencer! Hij vroeg ook al aan mij wat ik daar deed. Ik had hem nooit opgemerkt en hij mij dus ook niet. Dat was wel een grappig moment! Verder was het assemebly day: de lessen waren 10 minuten korter en na het 3e lesuur gingen we met z’n allen naar de gymzaal om het football team en het publiek op te cheeren voor de wedstrijd in de avond. Alle sportteams werden voorgesteld en er werden kleine games gedaan door mensen die de team captains gekozen hadden. Dat was tof! De schoolspirit werd inderdaad goed opgebouwd!
’s Avonds speelde Desert Hills tegen Dixie bij Dixies school. Dat is ook gewoon in Saint George en daar zijn we dus ook heengegaan! Deze wedstrijd was de eerste echte wedstrijd dat ik de schoolspirit heel goed voelde en er ook een onderdeel van was. De Thunder Family waren wij het publiek en we schreeuwden met z’n allen voor onze school. De wedstrijd was spannend en op het einde verloren we met 3 puntjes verschil helaas... Dat was wel jammer maar goed: dat mocht de pret niet bedrukken! Abbie, Toree, Summer, Josh (Asay) en ik zijn naar SubZero (ijssalon waar je flavor wordt bevroren waar je bij staat). Summer was met haar eigen auto en toen ben ik bij haar in de auto gaan zitten. Anders was ze zo alleen haha! Ze is in mijn sociology class maar ik had nooit echt met haar gepraat. We hebben best veel gelachen opweg naar de ijssalon! Het was dus wel een goede zet om bij haar te gaan zitten.
Zaterdag 22 september (vandaag!):
Het was een beetje een saai dagje. Heb wat foto’s voor photography gemaakt. We moeten voor dinsdag 20 foto’s hebben van één object. Aan die foto’s zijn natuurlijk allerlei eisen verbonden. Best leuk om te doen, maar het is wel moeilijk! Verder nog leuk met Hannah geskyped en nu zit ik buiten terwijl Toree aan de zwembadrand zit en Abbie en Josh zwemmen. Dus nu is de dag iets minder saai!
Homecoming is al over 2 weken en onder andere Abs en ik zijn nog steeds niet gevraagd. Hopelijk komt het nog!

Deze week was dus super druk maar leuk!

  • 23 September 2012 - 11:03

    Rita:

    Ha die Emma,

    Wat maak jij allemaal leuke dingen mee zeg. Het klinkt alsof je steeds bezig bent van sportfestijn, naar zelf sporten, van kerkbijeenkomst naar bruidsshow en van familymeeting naar uitstapje te gaan. Heb je wel tijd om te slapen? En dan opeens is de zaterdag tot slot een beetje saai, maar dan heb je wel allemaal foto's gemaakt en is er nog weer iets rond een zwembad. Hahaha, maar het klinkt goed Emma en wat schrijf je leuk! Ik hoor je stem als ik je berichtjes lees. Ik heb jouw berichten nu zo ingesteld dat ik een berichtje krijg wanneer je iets hebt geschreven. Blijf ik lekker up te date wat betreft jouw avonturen. Heel veel plezier en veel liefs vanuit Steenwijk! Dikke zoen Rita

  • 23 September 2012 - 11:55

    Christa:

    Hi Emma,
    Wat weer een super verhaal. Geweldig, jij in een bruidsjurk. Ik wil natuurlijk graag de foto's zien. Waarom is dat? En waarom heten de meiden tussen de 16 - 18 jaar Laurel? Of heb ik dat niet goed begrepen.
    Het leven lijkt daar wel een groot feest, met af en toe een bezinning in de kerk :-). Is dat ook zo? Hier ben ik gisteren lekker wezen shoppen met Fenna in Utrecht. Leuk om dat samen met haar te doen. Je snapt wel welke winkels favoriet zijn: H&M en ook en vooral Coolcat.

    Ga mij zelf zo er toe aanzetten om te gaan hardlopen. Pfff. Maar naderhand voel ik me weer super voldaan. Fijne zondag. Dikke kus van je familie uit Woerden. X

  • 23 September 2012 - 21:32

    Roelien:

    Net heerlijk lang geskypt met jou! Fijn om helemaal bij te praten. Inderdaad had jij een gevarieerde week! Wat is het heerlijk als je kunt lachen met mensen, misschien zijn het nog geen echte 'vrienden' in de Nederlandse betekenis, maar je hoort er duidelijk wel bij. Wat spannend om te worden gevraagd voor homecoming, ze zijn vast allemaal aan het ruziemaken wie met jou mag... Moet je nog een jurk kopen? Veel liefs en een dikke knuffel en natuurlijk hou ik zielsveel van je! Niet gewoon love you, maar echt!

  • 26 September 2012 - 12:12

    Udomien Van Halsema:

    Dag lieve Emmelientje,

    Ik verbaas me er steeds over dat jij vanaf het begin kans hebt gezien alles uit je verblijf in Utah te halen wat er in zit, en meer. En dat je daar ook erg leuk over schrijft. Het is een plezier om iedere keer je verhalen te lezen. Je piept nooit over dingen die een beetje (veel) tegenvallen en je neemt de dingen zoals ze zijn. Heel knap!
    We zullen je waarschijnlijk niet herkennen als je weer terugkomt want dan ben je net een hulk geworden door al dat gewichtheffen.

    Vandaag ga ik gaatjes boren in de muren om dingetjes op te hangen. Ik heb dat nog nooit gedaan en misschien boor ik het hele huis lek maar dat is van later zorg.
    Mormonen die hier in Nederland missie gaan bedrijven worden vaak bij de deur al afgeblaft. Lijkt me niks als je dat twee jaar moet doen.
    Dag lieve schat, kus van opa en mij. omamien.

  • 18 November 2012 - 20:21

    Rosalie:

    Haha Em wat grappig dat jij tussen die getrouwde stellen zat. Wel echt lief van haar dat ze je mee wilde nemen aangezien het voor jou niet zo leuk zou zijn om in je eentje naar dat andere te gaan. Leuk dat ze daar aan denkt!
    Jeetje wat een leuk idee dat jij een presentatie over je leven in Nederland geeft! Zo kunnen zij jou ook beter leren kennen! Echt heel leuk!

    Maar ik stop er nu weer mee meissie, de letters duizelen nu een beetje na al die verhalen. Dikke kus en tot snel op skype!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 56366

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: