Hij vond mijn pompoen vast niet mooi... - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Hij vond mijn pompoen vast niet mooi... - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Hij vond mijn pompoen vast niet mooi...

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Utah

Hier is ‘ie dan, het vervolg van mijn herfstvakantie en de dagen daarna. Ik had in mijn mobiel wat notities gemaakt van de dingen die we gedaan hadden maar het bestand is weg... Dat wordt dus improviseren!
Donderdag 18 oktober
Nog steeds in de euforie dat we in Californië waren begonnen we de dag. In de ochtend gingen we even het dorpje in om wat te shoppen. Toen Valentina’s gastmoeder en –zus bij de pedicure waren gingen Valentina en ik een reptielenwinkel in. Ik weet ook niet waarom haha! Toen vroeg Valentina opeens aan zo’n medewerker of ze een slang vast mocht houden.... Whaaa! En dat terwijl ze bang voor slangen is. Ik vond het oke om naar te kijken, maar zodra ze naar mij toe liep en de slang zich naar mij uitstrekte vond ik het iets teveel van het goede!
Het was lekker warm ‘s middags dus we gingen naar het strand! Dat was trouwens op loopafstand. Wat een geluk! Ik had trouwens nog niet verteld dat Lisa’s (Valentina’s host mom) zus ook kwam met haar 2 dochters en vriendinnen van hen. Zij verbleven in het tweede appartement. Maar Valentina en ik gingen niet echt veel met ze om. Valentina en ik gingen erop uit en hebben veel foto’s gemaakt op het strand. Daarna zijn we nog even het water in geweest maar dat was koud! Ik ben maar tot m’n bovenbenen het water in geweest. Zij ging wel zwemmen! Deze dag heb ik trouwens ook de zon onder zien gaan. Ik was in het appartement m’n haar aan het vlechten toen ik door het raam naar buiten keek. Ik zag dat de lucht super mooi was en de zon was nog redelijk hoog. 20 Seconden later keek ik weer, en toen was de zon alweer dichtbij de zee. 20 Seconden later!! Dus toen haastte ik mezelf naar buiten om een foto te maken. Ik maakte ook een filmpje en in 10 seconden was de zon verdwenen. Dat had ik nog nooit van m’n leven gezien! Het staat op de film. Avondeten deden we met z’n allen bij Ruby’s. Het was een schattig typisch fastfood restaurantje maar dan wat betere kwaliteit. En het personeel was vriendelijk!

Vrijdag 19 oktober
Deze dag gingen we naar Newport’s beach (dat was een uur rijden). Daar bleven we zo’n 2 uur. Het is al eind oktober maar we konden nog gewoon in onze zomerkleren rondlopen. Heerlijk! Valentina en ik hebben weer veel foto’s gemaakt! Daarna gingen we weer shoppen, dit keer in de Forever21. Ik vond het niet erg, want ik had zeker nieuwe kleren nodig! ’s Avonds gingen Valentina en ik Oceanside in. Drie keer raden wat we hebben gedaan... jaaa, foto’s gemaakt haha! We hadden ook een typisch Amerikaans gevoel: we liepen met zo’n milkshakebeker over straat. Je weet wel, zo één met een plastic dekseltje met een rietje erin. (We hadden een raspberry icetea gekocht). Daarna gingen we ergens op een bankje zitten kletsen. Echt gezellig!

Zaterdag 20 oktober
Aan het einde van de middag zouden we weer richting huis gaan. We gingen wéér shoppen. Dit keer gingen we even naar een mall. Het enige wat ik gekocht heb is een dingetje om een knotje te maken want ik had genoeg nieuwe kleren gezien voor een paar dagen haha! Toen was het tijd om te gaan lunchen en dat deden we bij de haven. We gingen een fishtaco eten! We hadden onszelf beloofd dat we dat moesten eten voordat we weer vertrokken. Het was wel typisch Amerikaans want de vis was natuurlijk gefrituurd en er zat best veel saus op. Maarja, dat is hoe ze het hier doen! Je hoeft dus nooit bang te zijn hier dat je iets niet lust.
Ik denk dat we rond 22.30 weer thuis (in Saint George) waren.

Zondag 21 oktober
Het was weer een typische zondag die begon met naar de kerk gaan, werd vervolgd met samen lunchen, wasjes draaien en wat opruimen, maar werd afgesloten op een andere manier. Om 21.30 riep Terry opeens: ‘’BOBBIE, EMMA, COME UPSTAIRS!’’ Ik vroeg me af wat er aan de hand kon zijn op de late avond. Toen we naar buiten kwamen zagen we pompoentjes buiten staan waar ‘’Sadies’’ inge’’carved’’ was aan de ene kant, en ‘’sey’’ aan de andere kant (ja het was verkeerdom gespeld haha). Het was voor Abbie! (Dat namen we tenminste aan haha). En zij was aan het oppassen bij de buren dus we belden haar en ze sprintte naar buiten. Ik schreeuwde naar haar: ‘’ABBIE, MISTER T ANSWERED YOU!’’ Zo noemde ik de jongen van haar omdat zijn voornaam ook met een T begint (net zoals de naam van de kerel die ik gevraagd had haha). Toen volgde er een dikke fotosessie en een telefoongesprek met Toree. Achteraf gezien was dit alles best genant, omdat hij verstopt zat achter zijn auto die bij de buren geparkeerd stond. Hij had dus veel gezien en gehoord. Haha oeps....

Maandag 22 oktober
Jeeej, deze keer gingen we voor Family Home Evening pompoenen (wat een raar woord zeg...) carven (hoe zeg je dat in het Nederlands? Uithollen? Karven? Dat laatste vast niet hahaha!). Dat vond ik leuk want ik had het nog nooit gedaan in m’n leven! In het begin was het best lastig maar het is gelukt. Iedereen zette zijn pompoen buiten en oh wat waren we blij! Die blijheid verdween toen we de volgende morgen onze pompoenen zagen. Of tenminste, mijn pompoen. Iemand had hem in de goot gegooid en hij was dus overleden! Hij vond mijn pompoen vast niet mooi...

Dinsdag 23 oktober
Na softball deze dag stapte ik de auto in. Tot mijn verbazing zag ik een redhead achter het stuur zitten. Het was Jake. Zo, dus eh, een 15-jarig iemand die nog nauwelijks gereden heeft in z’n leven gaat mij thuisbrengen in een auto zeer identiek aan deToyota Previa (een va voor 7 personen) ?? Eh, ok... Bobbie Jo zat naast hem maar toch. Oke oke, hij reed wel goed! Toch was het een raar idee.

Woensdag 24 oktober
Deze schooldag bestond maar uit 2 lesuren want tijdens het 3e en 4e lesuur was er een informatieding voor Colleges voor seniors! Ik heb maar mijn opties opengehouden en voor 2 colleges meer informatie aangevraagd. Je weet maar nooit wat ik in de toekomst ga doen! Na school weer een uurtje gewichtheffen+conditietraining gedaan natuurlijk.
Deze avond was super leuk want we gingen met een groep uitwisselingsstudenten naar een thriller dansvoorstelling in Tuacahn, een openluchttheater. Luisa moest daarvoor 3 tickets verkopen voor haar Travel&Tourism class. Ze eindigde met 15 verkochte tickets, hahaha! De show was A-MA-ZING! De plek van het theater werd heel goed benut. Ook zat de show vol variatie en verrassingen. Het was bijvoorbeeld ook een komedie wat dus heel grappig was. Er werd gespeeld met licht (bijvoorbeeld: zwarte pakjes met een wit skelet erop en dan lichten uit en blacklight erop) en geluiden (bijvoorbeeld: tapdans). Je had ook Bubbles de Clown die hilarisch was! Hij heette op facebook alleen Bubbles de Klown omdat clown met een c al bezet was. Hij had een heel zielig stemmetje. Op een keer ging hij zingen en BOEMMM, een lage vet mooie mannenstem. De dansers waren echt geweldig en konden alle bewegingen met hun lichaam maken die ik niet kan. Echt een toffe avond dus! Het was wel heel koud trouwens. Ik wist niet dat het buiten was van tevoren dus ik had alleen een vest meegenomen en geen deken.

Donderdag 25 oktober
Op vrijdag en zaterdag zou er een groot evenement genaamd Suecon plaatsvinden op onze school. Dat is een conferentie voor leraren van allerlei scholen over technologie&lesgeven enzo. De serviceclub (1 van de clubs waar ik in zit) zou daarbij gaan helpen. Je mocht zelf weten of je kwam helpen en als je kwam hoeveel shifts je wilde doen. Ik ben deze dag gegaan na school (de shift duurde 2 uur). Het was het voorbereiden op Suecon dus bijvoorbeeld tasjes klaarmaken enzo. We kregen gratis pizza en frisdrank, joehoe!

Vrijdag 26 oktober
Iedereen was om 12.00u vrij door Suecon. Maar Valentina en ik (en natuurlijk nog meer mensen) zijn gaan helpen met Suecon. We hadden gepland om maar 1 shift te gaan doen (t/m 13.30) maar we vonden het leuk dus we zijn t/m 16.30 gebleven. Natuurlijk was het leuk, want wij stonden in de keuken! We moesten bijvoorbeeld de voorraadden bijvullen en mensen met kraampjes in de gymzaal voorzien van snacks en drinken. En wij mochten ook gewoon eten haha 
Om 18.00u begon de football game! Eigenlijk waren de wedstrijden al afgelopen maar omdat we region champs geworden waren vorige week hadden we playoffs. En we hadden gewonnen! We gaan dus nog een stapje verder. Micha (de jongen uit Zwitserland) heeft trouwens het Varsity team gehaald! Maar hij heeft helaas niet gespeeld. Na de wedstrijd hebben Abbie, Terry en ik Project Runway Allstars gekeken thuis.

Zaterdag 27 oktober
Ik ging weer helpen bij Suecon. Helaas had ik een beetje een verkeerde shift gekozen, want ik heb alleen opgeruimd haha! ’s Avonds gingen Federica en ik naar Beau’s feestje. Luisa, Valentina, Micha, Andy, Ashlyn en nog meer mensen waren er ook. Het was...... anders dan we gewend zijn.... Er was niet echt muziek en mensen liepen door het hele huis heen (ze kwamen ook gewoon in zijn kamer). Maar goed, we hebben zitten kletsen met z’n allen dus dat was wel leuk.

Zondag 28 oktober
De wintertijd is hier nog niet ingegaan, dat is pas volgende week. En verder gewoon kerk, was doen en een heel lang blogverhaal schrijven!

  • 29 Oktober 2012 - 11:21

    Mam:

    Dag lieve Em!
    Ja, dat heet uithollen. jammer dat-ie overleden is, heb je er een foto van? Ik eet hier de pompoenen altijd op. Ik zou graag even in Californië rondlopen, wij zijn daar lang geleden geweest: zo'n relaxte sfeer! En bovendien is het hier nu koud en guur... Wat leuk om al dit soort dingen mee te maken! En contacten heb je steeds te over, maar natuurlijk mis je je lieve oude bekende vriendinnen, al die dingen die je hier zo lang normaal hebt gevonden. Als je terug komt, moet je toch weer opnieuw wennen en ga je weer dingen missen van de States.... Wat is het leven ingewikkeld.

  • 29 Oktober 2012 - 13:07

    Lucy:

    Hallo lieve Emma,
    Ik heb nu pas je reisverslagen ontdekt. Door alle emotionele gebeurtenissen hier, was ik even niet bezig met andere dingen. Maar ik vind het superleuk om je te volgen... je schrijft mooie verslagen, en volgens mij is het alleen maar leuk, leuk leuk!
    Ik blijf je volgen Emma, en stuur Ennya ook even de site door. groetjes van ons allemaal xxx

  • 29 Oktober 2012 - 22:27

    Rita:

    Ha Emma,

    Als ik jouw verslagen lees, zit ik altijd te grijnzen achter de computer. Wat schrijf je toch leuk! Oh Emma, die slang! Wat een eng verhaal. Heb je er nog over gedroomd? Volgens mij schreef ik het vorige keer ook al, maar ik heb het idee dat je leven in Amerika van uitstapjes, feestjes en andere leuke dingen aan elkaar hangt. En wat heerlijk dat je zo lang nog je zomerkleren aan kon. Vorig weekend waren wij in Limburg en daar was de temperatuur ook nog ruim boven de 20 graden. Gisternacht heeft het op sommige plekken -10 graden gevroren. Vandaag was het koud en guur. Nogal grote verschillen dus. Hebben jullie nog met "Sandy"te maken? Merk je er iets van?
    Hee Emma, veel plezier bij alles wat je doet en een hartelijke groet uit Steenwijk.

    Liefs Rita


  • 31 Oktober 2012 - 03:44

    Gerrit Van Keeswillekes:

    Wij hebben geen woord voor carven omdat wij ons eten niet weggooien maar opeten.

  • 07 November 2012 - 08:50

    Christa:

    Wat heb jij daar toch een vol en leuk leven. Had jij in Tuk ook zo'n volle agenda? Wat een goed initiatief die serviceclubs. Is het verplicht voor elke student? Hier is het inderdaad koud en regenachtig: bleh. Het zal vast niet beter worden.

  • 08 November 2012 - 11:27

    Astrid Dul:

    Lieve Emma,

    Wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen!!! Via je moeder de heb ik de link naar deze site gekregen.
    Zo te lezen maak je veel mee, gaaf hoor. Ik vind het super stoer van je!!!
    Tot de volgende keer!


    Groetjes van Astrid, en natuurlijk ook van Alex Arlinde en Armein

  • 08 November 2012 - 11:57

    Omamien:

    Ik heb nu de laatste drie blogs gelezen en het duizelt me! Zoveel activiteiten en niets is je te veel of te moeilijk.
    Er is vast wel een manier om al die blogs te printen en te bundelen.

  • 29 Maart 2013 - 21:23

    Rosalie:

    Hee lieve Emma,

    Volgens had jij wel een leuke vakantie gehad! Vet leuk van die pompoenen en helemaal omdat hij achter een auto zat verstopt hahaha. Geniaal. Maar toch wel heel zielig van die pompoen van jou.. Ik vind het echt stoer van je dat je zoveel activiteiten en services doet. Nu op naar het volgende verhaaltje.

    Liefs, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 56353

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: