Girls go crazy! (Sadies) - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Girls go crazy! (Sadies) - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Girls go crazy! (Sadies)

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

22 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Utah

Maandag 8 oktober 2012:
’s Avonds was het weer tijd voor een Family Home Evening! Dit keer samen met de Egbert Family. Het begon natuurlijk weer met een gebed, vervolgd door een lied, een les en afgemaakt met zwemmen. Eternal summer!

Dinsdag 9 oktober 2012:
Sorry voor de weinige variatie, maar na school had ik natuurlijk weer weight lifting! En in de avond natuurlijk weer Mutual. Dit keer gingen we service doen. Een vrouw uit onze buurt heeft net een tweeling gekregen en ze heeft het er heel druk mee. In totaal heeft ze 4 kinderen. We zijn naar haar huis gegaan met de Laurels (dus de meisjes van 16 tot 18 jaar) om te babysitten, was te vouwen en de vaat te doen. Ik begon met was te vouwen op de Nederlandse manier natuurlijk! (Netjes zoals mijn moeder mij geleerd heeft). Ik geloof dat Amerikanen dat heel anders doen. Ze maken er een soort hoopje van. Weer een leuk verschilletje dus! De tweeling was echt heel klein en super schattig! Toen ik het meisje vasthad viel ze in slaap in m’n armen. Adorable!! De moeder was trouwens boodschappen aan het doen in de tussentijd. Ze heeft nauwelijks tijd voor zichzelf en nu kon ze even zonder zorgen het huis verlaten. Ze was helemaal emotioneel toen ze weer terugkwam omdat ze ons ze dankbaar was! En dat terwijl ik er plezier in had. Dat gaf natuurlijk wel een voldaan gevoel!

Woensdag 10 oktober 2012:
Deze dag heb ik geloof ik alleen weights gedaan en veel huiswerk gemaakt!
Het volgende schoolfeest komt er alweer aan! Ok, het duurt nog even want het is pas op 17 november, maar toch is het al het gesprek van de dag. Het feest heet ‘’Sadies’’ en het houdt in dat de meisjes de jongens vragen en dus ook de day date plannen en betalen. Het is een informeel feest en iedereen zal jeans en sweaters dragen. De sweaters laat je speciaal ontwerpen met jouw naam, de naam van je date, en de namen van je groep erop. Homecoming was dus nog maar zo’n 4 dagen geleden maar op deze dag waren al suuuper veel jongens gevraagd. Een meisje vertelde dat ze zo’n 5 opties had maar al die 5 opties waren al gevraagd!!! Sommige meisjes hadden de jongens zelfs al vóór homecoming gevraagd. Craaaaazy. Ik begon er dus ook maar eens over na te denken en ik kwam tot de conclusie dat ik die volgende dag maar de jongen moest gaan vragen.

Donderdag 11 oktober 2012:
Toree, Abbie en ik zijn na school gaan shoppen om de spullen voor onze uitnodigingen te kopen. Had ik al eens verteld hoe dat uitnodigen in z’n werk gaat? Het vragen voor een dance gebeurt op een originele manier. Dus je knutselt/bakt/doet iets speciaals. Dat kan van alles zijn! Ik had een rijmpje gemaakt (I’m from a country far over the see. I want to ask you: do you want to go to Sadies with me?) en Abbie en Bobbie Jo kwamen met het idee om een wereldbol te kopen. Daar zouden we dan allemaal punaises in steken en vastlijmen behalve die van Nederland natuurlijk! Dus Abbie, Toree en ik op jacht naar een wereldbol maar geen één winkel had er één. Toree had al wel haar spul voor haar uitnodiging en we gingen maar op naar haar huis. Een detail: het regende super hard! Bah! Eenmaal bij haar thuis ging haar moeder allemaal tweedehands winkels bellen om te vragen of ze misschien een wereldbol hadden. Er was maar 1 winkel die het had maar die was iets van 50 dollar! Pffff! Dus Jody (Torees moeder) kwam met het idee om een plaatje van de wereld op posterformaat af te laten drukken. Dat kon je bij een winkel in de buurt laten doen voor iets van 4 dollar. Dus die winkel hebben we gebeld en de foto hadden we gemaild. Binnen een uur was het klaar! Dus hoppa, dat ding ophalen en toen was het alweer tijd voor Abbie om naar Special Needs Mutual te gaan. Ik ging dit keer niet mee omdat ik die uitnodiging wilde gaan maken. Het liefste wilde ik het die avond afleveren omdat hij niet thuis was. Hij zit in het football team en er was een wedstrijd die avond, perfecte mogelijkheid dus! We hadden in de middag al wat rondgevraagd waar hij woonde maar niemand wist het. Dus wij zoeken, zoeken, zoeken maar niemand wist het! Echt de hele familie zat mij te helpen haha! We hadden het helaas niet gevonden die dag dus we besloten om het maar de volgende dag te doen. Best jammer, want hij had die avond wel 1000 keer gevraagd kunnen worden.

Vrijdag 12 oktober 2012:
Eigenlijk zouden we deze dag om 7 am vertrekken met Unified Studies naar de Lehman Caves om daar te wandelen, maar door het weer was het afgelast. Stomme regen! Ergens was dat wel goed omdat er vandaag dan de mogelijkheid was om het adres te weten te komen. Na wat gedoe en puppy ogen van Valentina aan de office lady was het dan eindelijk gelukt! Bobbie Jo zou het afleveren terwijl we op school zaten. Leuk, want dan zou er een verrassing voor hem zijn als hij thuis zou komen! Dus zij belt aan en eerst deed er niemand open. Ze was zich net aan het bedenken wat ze met de uitnodiging zou moeten doen ivm de regen toen iemand de deur open deed. Iemand (hij). Zonder shirt. Met ijs op z’n schouder. Oeps, dat was niet helemaal de bedoeling hahahaha! Dat had Bobbie Jo helemaal niet verwacht dus ze heeft maar gezegd dat ze iets voor hem had (natuurlijk niet van wie, want mijn naam was gehusseld op de punaises).
Ik weet niet meer wat ik ’s avonds gedaan heb. Dus het was waarschijnlijk gewoon een chill-avond!

Zaterdag 13 oktober 2012:
Aan het einde van de middag kwam Valentina hier! ’s Avonds zijn we naar Luisa gegaan waar Andy ook was. Er waren ook nog 2 andere uitwisselingsstudenten. 1 Zit bij Luisa op school en de andere woont in Hurricane. Zij zitten bij elkaar in de groep. En guess what: dat meisje uit Hurricane komt uit Nederland!!!! Geweldig! Ze heet Loes en we hebben lekker Nederlands gepraat. Dat was in het begin echt super raar. We gooiden er allebei Engelse woorden doorheen haha!

Zondag 14 oktober:
Kerkkkkk.

Maandag 15 oktober:
Dit keer gingen we ‘’uit eten’’ voor FHE samen met de Beckstroms. We gingen naar Costgo, een soort van Walmart maar dan minder fancy waar je ook pizza kan eten. Het is er best ongezellig want er lopen allemaal mensen die gaan shoppen langs haha! Maar desondanks was het toch een goede avond. Abbie en ik hebben weer wat lol gehad en daar gaat het om!

Dinsdag 16 oktober:
Het is natuurlijk al bekend wat ik na school heb gedaan!
Micha en Andy (de uitwisselingsstudenten uit Zwitserland en Duitsland) hadden ’s avonds een football game. Zij zitten in het junior team en die spelen op een andere dag dan het Varsity (seniors0 team. Ze speelden in Cedar, wat een plaatsje zo’n 45 minuten verderop is. Toree, Abbie, Federica, Luisa en ik gingen er samen heen in onze witte van. Toree was natuurlijk de bestuurder! We hadden allemaal een vest aan en Federica had een deken meegenomen, maar nog steeds hadden we het koud! Of ik tenminste. En dat terwijl ik uit Nederland kom. Ik ben ook niks meer gewend zeg! Van de wedstrijd hebben we niet veel meegekregen want we kletsten teveel haha! Super gezellig! Andy heeft helemaal niet gespeeld en Micha heeft maar 4 keer ofzo de bal geschopt (hij is de kicker). Maar ach, het was gezellig en we hebben toch even onze support laten zien aan hen!
Valentina vroeg me in de pauze op school of ik de volgende dag met haar mee wilde naar Californië voor een weekend. Een beetje kortdag, maar het leek me natuurlijk super leuk! Dus na de football game (laat in de avond) kon ik het pas vragen en Terry zei dat ‘ie het zou overleggen.

Woensdag 17 oktober:
Deze dag was de laatste dag van het eerste quarter. Daarnaast was het ook de laatste schooldag van de week want de herfstvakantie begon! De dag begon al goed. De sociology lerares gaf geen les zei ze omdat ze bij een volleyball evenement moest zijn. En daar was ik dus voor opgestaan! Haar keuzes waren of in de klas zitten niks doen of bij de game kijken... Summer en ik zijn eerst even gaan kijken maar het was saai. Summer moest nog naar de Walmart en ze vroeg of ik mee wilde. Tuuurlijk! Dus we hebben door de Walmart getourd en daarna nog door Saint George omdat ze een boek nodig had maar dat kon ze niet vinden. Summer is trouwens het meisje waar ik eens bij in de auto heb gezeten na een football game opweg naar SubZero, misschien herinneren jullie haar nog wel. We hebben lekker gekletst en kwamen tot de conclusie dat dit veel beter was dan sociology class! Ik kreeg toen ik op school zat een smsje vana Bobbie Jo dat ik mee mocht naar Californië met Valentina! Dat is dus waar ik mijn 4 dagen lange herfstvakantie zou doorbrengen. Dat klonk me wel goed in de oren! Na school om 16.30u vertrokken we. De vader van Valentina’s host mom heeft daar 2 appartementjes en daar zouden we dus verblijven. Eerst reden we naar Las Vegas om de sleutel op te halen. Dat was mijn eerste keer in Vegas. Helaas heb ik er niet heel veel van kunnen zien! Daarna moesten we nog 5 uur rijden om naar Oceanside Californië te gaan. Het Desert Hills football team speelde die avond een belangrijke wedstrijd. Als ze die zouden winnen dan zouden ze region champs zijn! Abbie&Toree waren bij de game en we waren een beetje aan het smsen. Ik had haar net gesmst dat ze het me wel moest vertellen als Travis (de jongen die ik gevraagd had) mijn uitnodiging beantwoord had door bijv. mijn kamer te versieren (dat is hier gebruikelijk). Nog geen minuut later belt ze me. Het is Toree. ‘’EMMA EMMA EMMA, GUESS WHAT JUST HAPPEND?!’’ Bleek dus dat Travis geregeld had dat de man die de announcements doet tijdens de pauze van de game ‘’Emma Wouters, Travis says yes!’’ om zou roepen. Hahaha wat heb ik dat hilarisch gevonden! Ik ben bij elke thuisgame geweest en nu was ik er een keertje niet bij, mis ik iets wat voor mij bestemd was! Dus de hele school wist het eerder dan ik. Ik ben benieuwd hoe zijn gezicht eruit ziet als hij erachter komt dat ik er niet was hahaha. Abbie en Toree waren hem helemaal geflipt toen ze het hoorden, ze waren super blij, de gekken. Ergens ben ik wel blij dat ik er niet was anders zou het wel een beetje beschamend geweest zijn!
Avondeten deden we in de auto. Een burger en ‘’Animal fries’’ van In-N-Out burger. Animal fries zijn patatjes met kaas en rare spullen maar het was lekker hoor! Ook heb ik eindelijk een liedje gevonden dat over mijn naam gaat! Het is van Imagine Dragons en het heet Emma! Tussen Californië en Utah is 1 uur tijdsverschil (de klok gaat 1 uur terug). We kwamen om 23.00u Californische tijd aan. Het is een klein appartementje dus Valentina en ik sliepen op de bank. Dat viel op zich nog wel mee.

Wordt vervolgd... De meesten van jullie doen vast al 3 uur over het lezen van dit verhaal dus we taken het maar even easy. Ik heb trouwens ook foto’s geplaatst in het verslag van bruidsjurken passen en in het Salt Lake/Provo verslag! Dus voor degenen die daar op zaten te wachten: neem een kijkje!
Blijf trouwens reageren, ik vind dat heel leuk om te lezen! Bedankt allemaal!

  • 24 Oktober 2012 - 10:25

    Rita:

    Ha Emma,

    Wat een grap! Wat een leuke reactie van Travis om je zo te laten weten dat hij de uitnodiging zou aannemen! Geweldig! Tja, dat jij nou net even niet aanwezig was..... da's nou weer jammer, maar leuk is het. Wat maak jij veel mee zeg. Ik krijg toch echt de indruk dat je alleen maar leuke en gezellige dingen doet. Nou ja, de kerkkkkkk (zoals jij dat al veelzeggend schrijft) is volgens mij niet echt een topper voor jou. Hahahaha. Ik ga zo meteen jouw foto's nog even bekijken.

    Hartelijke groet en veel liefs uit Steenwijk,
    Rita

  • 27 Oktober 2012 - 10:37

    Sef:

    Hahah die reactie van Travis! Kan zo uit een film komen! Amerika klinkt zo ge-wel-dig. I wanna go! :P hahah. En wat super lief voor die moeder dat jullie haar hielpen met haar tweeling!
    lots of love <3

  • 28 Oktober 2012 - 09:05

    Roelien:

    Hoi lieve Emma!
    Ik vind dat echt een geweldig iets, die service! Je hebt gewoon een gezellige avond en je doet spontaan iets voor iemand die het nodig heeft, of je doet iets voor je dorp of wijk. Ontroerend om te lezen. En inderdaad; wat doe je toch veel leuke dingen! En wat heb je veel contacten!
    Heerlijk om je smoel gisteren weer te zien!

  • 07 November 2012 - 08:38

    Christa:

    Hi Emma,
    Het lijkt wel een film waar jij de hoofdrol in speelt. Wat supersuper leuk hoe jij Travis hebt gevraagd en nog leuker hoe hij 'ja' heeft gezegd. Opmerkelijk dat dat via derden gaat, maar goed. En nu maar hopen dat het een leuk feest wordt. En wel een foto plaatsen :-).

  • 08 November 2012 - 11:49

    Omamien:

    Wat gaan er in Utah veel dingen anders dan hier! Het lijkt wel of jij daar moeiteloos mee omgaat en dat is knap!
    Blij dat ik je blogs weer kon lezen! Voor opa is het te maar ik lees hem stukken voor.
    Veel plezier op het feest met Travis!

  • 29 Maart 2013 - 15:49

    Rosalie:

    Na, ik had hier ook nog niet op gereageerd. Wat raar. Nouja dan maar nu haha.
    Misschien dat mijn reactie de vorige keer niet is opgeslagen of iets? Want ik dacht toch echt dat ik hier al op had gereageerd. Mja dan poging 2 maar. echt vet leuk dat jullie zo mensen kunnen helpen en dat die vrouw jullie zo dankbaar was. Das echt fijn om dat dan te doen voor iemand. Alleen weet ik niet zo goed wat ik moet reageren want ik heb hier al op gereageerd haha. Maar het is wel leuk om te lezen en nu weet jij tenminste ook dat ik dit blogbericht (voor de 3e keer?) heb gelezen. Leuk van de vakantie dat je mee mocht met Valentina!

    weer heel veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 56367

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: