Zon, sneeuw en randomness - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Zon, sneeuw en randomness - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Zon, sneeuw en randomness

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 Maart 2013 | Verenigde Staten, Utah

Aloha! Feest uit het raam (speciaal voor Chris) , want het is weer tijd voor een verslag over mijn Amerikaanse leven!

Woensdag 20 februari:
’s Avonds ben ik met Bobbie Jo, Matt, Zack en Jake naar Tuacahn (de performing arts school) gegaan want Ben Woodland (Jake’s beste vriend) had daar een toneelstuk. Het was heel grappig en de acteurs waren heel goed! Ik heb me dus prima vermaakt!

Donderdag 21 februari:
Laat ik ook maar iets over school schrijven. Jocelyn Jones kwam deze keer bij photography haar beste tips vertellen enzo dus dat was wel tof! Zij is een 19-jarige fotografe en ze is heel goed! Alles wat ze geleerd heeft is door de lessen op onze high school en door video’s op het internet. Zij heeft trouwens ook de familiefoto’s van ons gemaakt. Ik heb dus weer wat zinvolle tips genoteerd!
Na school bleef ik om foto’s te maken voor de fotografie-opdracht. We moesten namelijk 10 foto’s maken van het scholierenleven op Desert Hills voor de schoolwebsite. Dus ik heb elke sporter zitten stalken en het was best wel leuk om te doen!
’s Avonds weer naar Special Needs geweest met Abbie. Dit keer was er een dansfeest gecombineerd met een andere ward. Het was wel weer leuk, het maakt daar echt niet zoveel uit wie je bent en wat je doet. Een voorbeeld: als er een langzaam liedje komt dan ‘’moet’’ je meestal gaan schuifelen. Zo werd ik een keer zomaar meegesleurd door iemand met special needs om te dansen. Ik kende hem eigenlijk niet echt haha. Eerst zou ik dat heeeel awkward vinden maar nu denk ik maar gewoon: ach joh, best grappig toch, maak er maar het beste van. Dus het is meer gewoon kletsen maar ondertussen ‘’dans’’ je. Ook heb ik gezellig met Kenzie (een meisje uit mijn Engels klas) gepraat!

Vrijdag 22 februari:
Na school voelde ik me weer Koos Vriendloos.....Gelukkig vroeg Abbie of ik ’s avonds mee wilde naar (Bry)Anna met April! ((Bry)Anna is het meisje waar de surprise party ook voor was). Dus we hebben een avondje op Anna’s bed gezeten en gekletst enzo. Het voelde een beetje als de vrijdagavonden die ik had met mijn vriendinnen in Nederland!

Zaterdag 23 februari:
We zijn nu bij het gedeelte van de titel ‘’sneeuw’’ beland! Want jaja, deze dag ging ik voor de eerste keer in mijn leven snow tuben! Laurel (onze area representative) had het georganieerd en Andrew (Oekraine), Micha (Zwitserland), Mild (Thailand), Ainhoa (Spanje), Luisa (Duitsland) en ik gingen mee. Haar man die mijn Duitse leraar is reed ons erheen in de van die ze speciaal voor ons hebben aangeschaft! Snow tuben is dat je met een grote soort van zwemband van een heuvel met sneeuw naar beneden glijdt. Heuvels hebben ze hier wel, maar sneeuw hebben ze niet in Saint George! Dus daarvoor moet je naar Brian Head, zo’n 2,5 uur verderop. We verlieten Saint George waar het een beetje grijs was buiten maar het was niet te koud. Dan kom je daar aan en dan zit je midden in de sneeuw! Het was nog best koud ook maar ik was goed ingepakt. Daar gingen we dan: de sneeuwlift trok ons omhoog en ik was best bang. Wozes, moest ik hier echt op m’n buik naar beneden gaan glijden? Ik heb het maar wel gedaan want YOLO! (You Only Life Once) en ik had wel wat trillende benen maar het wat TOF! We hadden zo’n 2 uur de tijd en het is zo’n 10 tot 15 minuten wachten totdat je aan de beurt bent maar het was het wel waard hoor! De tijd gaat zo voorbij en het voelt gewoon weer grappig om weer in de sneeuw en kou te zijn. We hebben nog met een gezin staan te praten over een uitwisselingsstudent zijn in de wachtrij. Geinteresseerde mensen zijn altijd leuk!
Op de terugweg bij de Subway gestopt en daarna een muffin gegeten bij Laurels huis (die waren ze vergeten mee te nemen). Luisa ging met me mee naar huis om bij te kletsen en ’s avonds gingen we hot tubben met Micha, Mild en Andrew. En ’s avonds had Chad mij beantwoord voor Preference!

Zondag 24 februari:
Gewoon weer kerk!
Maandag 25 februari:
Ik ging maar 2 lesuren naar school deze keer want er was een Unified Studies trip. Dat is die ‘’club’’ voor Seniors met goede cijfers. Je gaat dan uitstapjes doen om Utah een beetje te ontdekken en wat meer van Saint George en Utah te leren. Het uitstapje ging naar iets 20 minuten verdero (ik ben de naam totaal vergeten). Eerst gingen we naar een oud huis van een paar mormoonse pioneers geloof ik en een man ging daar de geschiedenis vertellen maar om eerlijk te zijn zat ik niet echt te luisteren. Daarna even lunchen in het gras (Nederlandse memories) en toen nog wandelen op een berg verderop. Het was geen moeilijke wandeling en het was er zo mooi! De kleuren waren zo fel en het was er muisstil. Het voelde alsof er niks om ons heen was. De wind en de gesprekken tussen de leerlingen was het enige wat ik kon horen. We hebben de rotstekeningen gezien die de Native Americans gemaakt hebben. Ik ben even vergeten hoe je ze noemt, volgens mij noem je ze zo. Het was maar een klein groepje: 9 leerlingen en 4 leraren. Ik was blij dat Haley ook mee was! Zij was de enige die ik een beetje kende.
’s Avonds pikte Dylan mij op om te gaan filmen voor onze film voor de Film Making class. We gingen naar Dallin’s huis, een vriend van hem die bereid was om onze acteur te zijn. Het werd trouwens wel eens tijd om te beginnen met filmen want we moeten de film alweer over 2 weken inleveren en we hadden er al sinds januari aan kunnen werken hahah!

Dinsdag 26 februari:
Randomness: even naar de Walmart om een snack te halen met Abbie en Toree en daarna naar mutual om wat te knutselen. Toree ging ook met ons mee dit keer. Tsja, dat was het wel voor deze dag!

Woensdag 27 februari:
Haley belde me ’s avonds op of ik nog wilde komen naar haar huis om een jurkje voor Preference te passen. Josh ging ook naar haar huis want zij moesten hun act gaan oefenen voor de preference assembly! (zie donderdag 28 februari). Hij haalde me op en bracht me ook weer thuis.
Ik had een jurkje gevonden. Hij was eigenlijk van Brooklyn maar ze vond het niet erg als ik hem zou lenen! Ook heb ik een sprookje voorgelezen uit Haley’s sprookjesboek. Er was een verhaaltje over Peter uit Holland die zijn vinger in de dijk stopte en zo het land redde! Hoe geweldig is het dat ze dat sprookje in Amerika hebben! Haar moeder (die trouwens echt een schat is) vroeg of ik een klein berichtje wilde schrijven bij het verhaaltje in het boek. Speciaal gevoel!

Donderdag 28 februari:
Deze dag was dus de Preference assembly. Er waren verschillende categoriën: best dressed, class clown, most preferred, best smile, best eyes, most talented, most likely to succeed, most friendly best athlete en dat was het geloof ik. Degenen die konden winnen waren alleen seniors en alleen de seniors konden dus stemmen vorige week. Voor elke categorie had je een jongen en een meisje. Iedereen die gewonnen had moest met zijn/haar partner een grappige act verzinnen die wat te maken had met hun categorie. Echt een heel leuk idee zo’n Preference royalty. In Nederland hebben we helaas nooit zulke dingen.
Na school weer gefilmd voor onze film!

Vrijdag 1 maart:
Dit was weer een dagje niks doen... Ach, dat scheelt weer schrijfwerk haha!

Zaterdag 2 maart:
Preference! Zoals jullie weten doe je een day date met een groep vrienden, dan heb je tijd om je klaar te maken, daarna samen eten en tenslotte naar het feest. Onze groep besond uit 18 mensen in totaal en we hebben lunch bij Haley thuis gehad (wafels), pickle ball en kickball gespeeld. Pickle ball is een soor tennis maar dan met houten rackets en kickball is een soort baseball maar dan met een voetbal en je schopt de bal dus in plaats van slaan. Bridgette en ik carpoolden ook al kende ik haar niet goed. Het bleek gelukkig goed te klikken en we hebben ook veel lol gehad in de auto met haar date Spencer en mijn date Chad. ’s Avonds hadden we in een kerk avondgegeten (pizza en salade). Grappige plaats he? Tsja, ik was waarschijnlijk de enige niet gelovige maar de kerk hadden we geloof ik omdat er niet genoeg ruimte in een normaal huis is voor 18 mensen. Daar hebben we ook nog foto’s gemaakt en een spelletje gespeeld (dat je een woord krijgt en dan moet je het zo snel mogelijk uit proberen te leggen met woorden) en ’s avonds naar het feest! Het was in een autozaak, echt een originele locatie! Het was helaas niet zo leuk als Junior Prom. De muziek viel best tegen dus er werd niet echt veel gedanst. Rond 10.30pm zijn we weggegaan om ijs te eten bij iemand thuis. De Amerikanen zijn wel van de spelletjes dus ook dit keer weer een spelletje gespeeld!
Het was een leuke groep en ik vond het goed dat ik met hen ben meegegaan. Zij kennen elkaar alleen wel veel langer dus ik zat er soms maar een beetje bij maarja. Ik heb in ieder geval weer nieuwe mensen ontmoet en weer wat Amerikaanse ervaringen gehad (raam naar beneden doen tijdens het rijden en keihard met z’n allen ‘’YOLO’’ (you only life once) roepen naar mensen bijvoorbeeld).

Zondag 3 maart:
Chill dagje want ik bleef deze keer weer thuis!

Maandag 4 maart:
Wat langer op school gebleven met Bridgette en wat van haar vrienden en ze bracht me thuis. ’s Avonds behalve weer gefilm voor onze film.

Dinsdag 5 maart:
Na school lekker met Lisanne geskyped want dat was alweer veeeel te lang geleden! Het weer was weer heerlijk zonnig dus ik heb buiten gezeten. ’s Avonds gekookt voor iedereen omdat ik een huiswerkopdracht had voor mijn kookklas en daarna naar mutual. We hadden een progressive dinner (elke gang een ander huis) en ik had geen tijd gehad om te eten dus dat kwam goed uit! (eigenlijk was het gewoon goed gepland).

Woensdag 6 maart:
Niet heel veel gedaan, gewoon een beetje Proefkonijnen gekeken wat heerlijk is zo op z’n tijd. Dat programma heeft van die heerlijke Nederlandse humor soms en daar ben ik soms wel eens aan toe! Zack had vandaag een operatie want hij had z’n meniscus verdraaid tijdens het spelen buiten. Toen ze z’n knie hadden opgesneden zagen ze dat het al aan het helen was dus uiteindelijk hebben ze er niks aan gedaan. Bobbie Jo vertelde dat het eerste wat hij zei toen hij wakker werd was: ‘’Mam! Wist je dat ze in Japan gemuteerde watermeloenen hebben?! Die zijn vierkant zodat je ze beter kan stapelen!!’’ Hahaha dat vond ik wel heel grappig om te horen.

Donderdag 7 maart:
Na school heb ik Josh geholpen met Duits. Dat is best een tof gevoel! Sommige dingen zoals zinsopbouw zijn alleen zo vanzelfsprekend voor ons Nederlanders omdat het hetzelfde is maar dat is niet zo voor Amerikanen. Dat maakt het wel lastig om te helpen soms maar het is altijd beter dan niets!
’s Avonds bij Wendys gegeten met Abbie en Toree en daarna naar Special Needs Mutual waar we de video van hun optreden gingen kijken.

Vrijdag 8 maart:
Dit was de laatste dag school voor onze voorjaarsvakantie! Ik mocht 30 minuten eerder uit de les want ik ging namelijk naar Las Vegas om met Birgit te chillen! Zij is het Nederlandse meisje waar in een week mee heb opgetrokken in New York. Bobbie Jo bracht me naar Mesquite, het plaatsje in Nevada waar Terry lesgeeft. Vanaf daar gingen Terry en ik verder naar Vegas.
Het was echt heel tof om haar weer te zien. We hadden natuurlijk genoeg bij te kletsen want we hadden elkaar al 6 maanden niet meer gezien. We spraken af in de lobby van het hotel. Birgit en ik gingen naar hun hotelkamer met haar 2 hostzussen Lindsey en Grace. Toen begon het kletsen! Birgit en ik spraken de hele tijd Engels want dat liep gewoon zo en het was goed te doen! Daarnaast is dat wel zo leuk voor haar host zusjes (ook al waren die niet in het gesprek vermengd). Daarna gingen we uiteten bij een restaurant wat geloof ik ‘’Dick’s last resort’’ heette. Het was het gekste restaurant waar ik ooit gegeten heb, vooral na 6 maanden in Utah. Toen we net aan een tafel zaten kwam de ober naar ons toe met een groot wit vel die hij naar ons toe gooide. ‘’Set the table’’, zei hij. De bestellingen schreef hij op een stuk papier dat hij afscheurde van ons witte vel (‘’tafelkleed’’) en er was een dj die vond dat je mee moest zingen de hele tijd. Als je dat niet deed liep je het risico dat ze allemaal ballonnen aan je haren vast gingen knopen en dat was welhet laatste wat ik wilde! Als hij vond dat niemand echt goed meedeed speelde hij slechte muziek wel 10x (zoals de vogeltjesdans). Iedereen die daar zat had een grote witte papieren hoed met een gekke tekst op zijn hoofd en ik vroeg me al af waarom. Daar kwamen we snel acter! De ober maakte de hoed, schreef er iets op, en plaatste de hoed op iemands hoofd. De teksten varieerden maar ze waren allemaal heel grof! Nouja, voor Nederland zal het vast wel meevallen maar ik was al eem beetje ver-Utah-t dus ik dacht stiekem wel: oooh wat stout hahah. Birgits host mom kreeg een hoed met: ‘’Ex stripper’’, haar oudste host sister Lindsey kreeg er bijvoorbeeld één met ‘’future stripper’’ en op de mijne stond ‘’my twilight panties have skid-marks’’.
Na het eten liepen we nog even over de strip met z’n tweeën. Helaas moest ik rond 21.00u weer naar huis want we waren nog lang niet uitgepraat. Het voelde weer een beetje alsof we in New York waren met z’n tweeën!
Ik had Terry trouwens maar niet over het restaurant verteld en de hoed had ik maar weggegooid voorrdat we elkaar weer ontmoetten. Ik kwam er dus achter dat hij de hele tijd in het hotel gebleven was en ik had met die hoed daar rondgelopen haha! Gelukkig was het een heel groot en druk hotel.
’s Avonds laat kwamen we weer thuis. Brandon (hun 22-jarige neef), Jessica (zijn verloofde) en Ayden (Brandon’s beste vriend) waren naar Macklemore geweest hier in Saint George en ze bleven hier slapen. Ayden had mijn kamer gezien en vroeg waar ik vandaan kwam. Toen ik zei dat ik uit Nederland kwam vroeg hij wat mijn favoriete voetbalclub was. Ik natuurlijk antwoorden dat hij die vast niet kent. ‘’Ajax, Feyenoord or Heerenveen?’’ zei hij. Dat had ik niet verwacht haha! Het antwoord was natuurlijk PSV en hij zei dat Heerenveen zijn favoriete was en dat hij hun tenue zo mooi vindt met die hartjes erop! Voordat ze gingen slapen ging Ayden nog even het Nederlandse ‘’boek van Mormon’’ lezen en hij leerde best snel met de uitspraak enzo!

  • 18 Maart 2013 - 12:12

    Roelien:

    Ha, ha, wat grappig dat restaurant! wat zullen die obers zich heerlijk uitleven, die maken thuis geen ruzie meer. Lief van Terry dat hij jou naar L.V. bracht! Zo'n vriendschap met Birgit voelt vast als een goeie oude vriendin, zo veel heb je elkaar te vertellen. Wat is New York al lang geleden! Eigenlijk zie ik bij elke dag wel iets waar ik op zou kunnen regeren met: O, wat leuk, wat lief, wat gezellig, wat grappig. Behalve de dagen dat je niets hebt gedaan, maar daar zou ik kunnen zeggen: wat heerlijk rustig. Man, je hebt een bruisend leven zoals ik nog nooit heb gehad. Wat nou Koos vriendloos, je bent Em Zwem in de vrienden.
    Liefs van je trotse mam

  • 18 Maart 2013 - 12:15

    Mam:

    Trouwens, wat staat dat jurkje jou weer schattig! Echt mooi!

  • 19 Maart 2013 - 21:13

    Rita:

    Hoi Emma,

    Wat een gezellige verhalen en wat maak je veel mee! En al weer naar Las Vegas! Such a boring live! Nee meid, hartstikke leuk. Oeps en met die band van de berg af, lijkt me nog knap eng, maar ook wel leuk. Ik sluit me helemaal bij je moeder aan: wat een schattig jurkje heb je aan. Hihihi, die hoeden die jullie opgezet kregen. Geweldig dat je hem op tijd in de prullebak kon mikken! Zo schuin en stout vond ik het nog niet hoor wat je schreef. Maar ja, Nederland is geen Utah! Hee Emma, ik hoop dat je veel plezier hebt daar en dat je vooral geniet van alles wat je meemaakt.

    Hier in Nederland wil het maar geen lente worden, ondanks dat donderdag de lente echt begint. Even leek het erop dat het warmer en zonniger werd, maar de komende dagen wordt het weer koud (overdag rond het vriespunt), verwacht onze weerman sneeuw en een ijzige noord-oosten wind. Pf, het blijft dus nog even wachten op zon, maaaaaaaaar: de vogels fluiten 's morgenl, de narcissen staan boven de grond en het is al lekker lang licht. Het komt er echt aan!

    Liefs en een hartelijke groet uit Steenwijk,
    Rita

  • 24 Maart 2013 - 13:07

    Esther:

    Leuk weer om te lezen:)

    Oja het is trouwens you only live once inplaats van life! haha.

    xx

  • 28 Maart 2013 - 20:44

    Emma Wouters:

    Ja sorry, typefoutjee!

  • 04 Mei 2013 - 18:33

    Rosalie:

    Hee Lieve Emma!

    Wat grappig van dat sprookjesboek van Haley. En vet speciaal dat ze aan jou vroegen om er een verhaaltje bij te schrijven. Heel leuk!

    Haha wat grappig dat Zack meteen begint over gemuteerde watermeloenen begint terwijl hij net is geopereerd. Hoe verzin je het!

    Zo leuk om over Nevada te lezen! Waar ik altijd veel boeken over heb gelezen die zich daar afspeelden. Heel grappig.

    Ik wil ook wel naar dat restaurant! Suuuuper grappig! En die tekst van jou, lool! Wat een apart restaurant zeg. Wisten jullie dat ook voordat jullie erheen gingen of was iedereen enorm verrast? Lijkt me echt vet grappig!

    En zoals je moeder zegt, je bent geen Koos Vriendloos, maar Emma Zwem in de vrienden.

    Ik vind dit nou geen spetterend bericht op zo'n bruisend verslag en ik val ook behoorlijk vaak in herhaling. Het is vaak ''Haha" of "Oh wat leuk!" of "Wat grappig" maar dat is nu eenmaal wat jouw verslagen bij mij oproepen. Ondanks dat ik probeer om origineel en leuk te blijven reageren is dat soms nog best wel moeilijk! Maaar, je hebt nu in ieder geval weer een bewijs dat ik dit verslag weer met veel vreugde gelezen heb! :D

    Liefs Rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 1563
Totaal aantal bezoekers 56350

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: