Vrijdag 3 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 augustus - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 augustus

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Hello everyone!
Ja hoor, daar begint het al: dingen die ik niet in het Engels hoef te zeggen zeg ik toch in het Engels. Net typte ik bijvoorbeeld ‘’Friday’’ in plaats van ‘’vrijdag’’, haha! Dat komt vast ook omdat ik ondertussen praat met mijn Zweedse kamergenote.
Gister zijn we hier dus aangekomen. Opzich werden we niet heel goed geïnformeerd. (ik wist bijvoorbeeld niet waar de wc was). Maar goed, dat zal vast komen door de lange reis. We kregen te horen wie je kamergenoot werd en kregen gelijk de sleutel. De nationaliteiten worden zoveel mogelijk gemixt. Mijn kamergenote hier heet Annika en ze komt dus uit Zweden. We kunnen het goed met haar vinden en hebben het gezellig! De kamer is best groot. Aan elke kant staat een bed en naast elk bed staat een bureau met een stoel. Tegenover de bedden staat een klerenkast. Het vreemde van de kamer is dat er geen normaal licht is! Er is wel een spiegel bij de klerenkasten en aan de linker- en rechterkant van de spiegel is een licht. Ons diner bestond uit pizza met iets te drinken uit de beroemde rode bekertjes!
Vandaag hadden we best een drukke dag gehad. Dit was ons rooster:
8-9 am: Breakfast
Iedereen heeft gelukkig op dezelfde plaats ontbijt dus dan kun je een beetje bijpraten. (Omdat er dus 2 locaties zijn: Angela en Ursula). Het was heel lekker! Je kan zelf pakken wat je lekker vindt.

9-10 am: Welcome meeting
Iedereen moest zich verzamelen bij het Mooney Center (heel dichtbij de campus). Daar kregen we een presentatie over deze week. Naast alle regels werd ook het programma verteld. Je kent het wel. Je mag bijvoorbeeld niet drinken en roken. Dat hadden we al heeeel vaak gehoord, haha! Één van de belangrijkste regel is dat je Engels moet praten. Always. Dat is dus soms best apart, want zelfs als je met je landgenoten bent moet je Engels praten. Niet dat iedereen zich daaraan houdt...! Haha.
Deze week is iedereen ingedeeld in een groep. Er zijn totaal 4 groepen en elke groep heeft een leider. Birgit zit bij mij in de groep (Nederlander) en daarnaast Yasmin (Frankrijk), Sveinung (Noorwegen), Gretel (Australië), Aida (Zwitserland), Kristin (Noorwegen), Micha (Zwitserland), Desirée (Zweden), Julie (Denemarken) en Peckla (of hoe je het ook schrijft, Finland). We doen de New York Olympics deze week. De dagen dat we niet New York bezoeken doen we sporten en daarmee kan je punten verdienen. Aan het einde van de week op woensdagavond is er een show! Iedere groep moet een act bedenken van 15 minuten. Daarmee kan je heel veel punten verdienen!
Therese is onze begeleidster. Ze komt uit Zweden en ze is heel aardig! Oh, een andere regel is: als je te laat bent moet je je volkslied zingen. Birgit en ik hadden ons voorgenomen om NOOIT te laat te komen. Heel ironisch, maar een tijdje daarna toen we naar de bibliotheek moesten om feitjes op te zoeken kwam ik natuurlijk te laat met nog een paar anderen.... Heb 2 regels gezongen (het was zeg maar half praten waardoor het alleen maar ERGER klonk) want dat was oke. God o god, vanaf nu hou ik echt altijd de tijd HEEL goed in de gaten!


11am-1pm: Class
Tijd om de namen te leren en tijd om elkaar te leren kennen. We deden 2 naamspelletjes. Daarna moest iedereen de staat aanwijzen waar hij/zij heen zou gaan en een vraag beantwoorden die Therese op een blaadje had geschreven. En nog meer van dat soort dingen gewoon om elkaar beter te leren kennen.

4-5.30 pm: American football
Het was echt suuuper warm en onze groep moest tegen een andere groep buiten American football spelen. De andere 2 groepen moesten binnen in de sportzaal van het welness center baseball spelen. Eerlijk gezegd snapte ik echt helemaal niks van de sport! Gelukkig zei de coach na elke beurt (of hoe je het ook noemt) wat iedereen moest doen. Hijwas heel aardig en had ook grapjes tussendoor enzo. Maar het was dus niet helemaal mijn ding. Ik was gelukkig niet de enige die er niks van snapte haha! Elke keer deed ik maar wat zoals naar voren rennen en elke keer stopte het spel na zo’n 3 meter rennen omdat er wat gebeurde waardoor het spel moest stoppen.

6-7 pm: Dinner

7-9 pm: Rehearsal
Best wel heel lastig om iets te bedenken wat iedereen leuk vindt... We hadden al 2 ideeën uitgewerkt en dan op het einde was er toch iemand die het er niet mee eens was. In onze groep zitten ook een paar mensen die niks inbrengen. Dan vraag ik me af: vinden ze het dan wel leuk? Want als je dat vraagt zeggen ze van wel, maar je weet maar nooit. Aan het einde van het overleg hadden we wel een heel leuk idee! (Ik type dit verhaal op 6 augustus, en we HADDEN een idee want de dag erna moest het plan weer veranderen haha).

9-10 pm: Treasure hunt
Dat was echt heel leuk! Iedere groep kreeg een lijst met spullen die je bij elkaar moest zoeken. Achter elk voorwerp stond het aantal punten dat je ervoor kreeg. Een paar voorbeelden: tennisbal, groen of rood geverfd haar, een roze paraplu, een (levend(e)) eekhoorn/konijn, een gebruikt theezakje, dat iedereen alle kleren andersom aanheeft, alle staten van Amerika, enzovoorts. We werden er heel creatief van! De voorwerpen lagen niet verspreid over het veld, je moest er zelf iets voor verzinnen. Voor het geverfde haar hadden we bijvoorbeel een plukje haar rood gemaakt met lippenstift.


Ik vind het echt heel leuk om alle reacties op m’n blog te lezen! Blijf vooral reageren! :) We hebben niet veel tijd hier dus ik denk dat ik het volgende verslag pas kan plaatsen als ik in Utah ben. Ik ben al bezig met dit verslag vanaf het begin, haha! Dan maak ik in het vliegtuig wel de andere verslagen.
Sorry voor het wat haastig opschrijven van dingen! Ik vind het wel goed zo, anders is dit bericht nooit af!

  • 07 Augustus 2012 - 09:55

    Annemijn:

    Wat een leuke verslagen Emma! Heel veel plezier! :)

  • 07 Augustus 2012 - 11:51

    Lisanne:

    Wauw, klinkt echt super leuk allemaal! Succes met de 'big show' :) maar dat komt vast goed! Kijk uit naar jw volgende verslag! <3

  • 07 Augustus 2012 - 11:51

    Lisanne:

    Wauw, klinkt echt super leuk allemaal! Succes met de 'big show' :) maar dat komt vast goed! Kijk uit naar jw volgende verslag! <3

  • 07 Augustus 2012 - 11:51

    Lisanne:

    Wauw, klinkt echt super leuk allemaal! Succes met de 'big show' :) maar dat komt vast goed! Kijk uit naar jw volgende verslag! <3

  • 07 Augustus 2012 - 13:10

    Neileor:

    Ha, ha, wat een heerlijk verslag! Het klinkt als een ontzettend druk en leuk programma, waar je van het één naar het ander duikelt. Als je weer iets moet doen voor de groep (zoals het Wilhelmus zingen of een stom stukje doen) gewoon HEEL HARD zingen, dan valt het niet op dat je je rot geneert. Ben heel benieuwd wat jullie voor de show bedacht hebben! In ieder geval is alles wel heel goed georganiseerd, zeg (behalve de lampen dan)..

  • 07 Augustus 2012 - 19:54

    Sanne De Kleijn:

    ontzettend leuk bericht en het ziet ernaar uit dat je veel lol hebt daar! en de show ben ik ook wel benieuwd naar (wij hadden toen gewonnen met onze groep, het was zo leuk om te doen en de anderen te zien). veel plezier verder de laatste 2 daagjes. (oh en als mensen niet reageren betekent het niet altijd dat ze het niet leuk vinden of niet lezen. ik had er ook moeite mee toen op een gegeven moment niemand meer reageerde, maar toen ik met mama aan het skypen was vertelde ze dat ze zo veel leuke reacties van mensen kreeg op m'n blog. dus mensen lezen het wel alleen soms zijn we in nederland nou eenmaal te gehaast om te antwoorden;) ik vind het in ieder geval super leuk om te lezen!) liefs

  • 02 September 2012 - 19:39

    Rosalie:

    Echt heel erg leuk om je verslagen te lezen. Ik loop een beetje achter, omdat ik best drukke weken heb gehad, maar vind het heerlijk om te lezen wat je doet en hoe het gaat, want je bent nu toch wel heel erg ver weg. Zo te horen vermaak je je prima. Ik ga nu door naar de volgende verslagen :) love you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 56366

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: