Het regent, het regent, de pannetjes worden nat... - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Het regent, het regent, de pannetjes worden nat... - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat...

Blijf op de hoogte en volg Emma

29 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Utah

Nog meer vergeten dingen (last but not least):
1. Tijdens het begin van het tweede uur op mijn eerste schooldag stond opeens iedereen op. En keerde zich naar de Amerikaanse vlag (die in elk lokaal hangt). Tegelijkertijd begon iedereen hetzelfde iets te zeggen met hun hand op hun borst. Ik had echt geen idee wat het was! Het bleek een soort van ode die elke dag gezegd wordt. Ik ken hem al bijna!: ‘’I pledge my allegence to the flag of the United States of America. And to the republic for which it stands, one nation under God. Blabla liberty blabla invisible.’’ Dat laatste stuk moet ik nog even leren!
2. Duits is best wel een beetje makkelijk. De werkwoorden die ze hier krijgen is in Nederland het niveau van 1 of 2 Havo. Maar het is toch wel leuk. Onder andere omdat ik les heb met Josh A., die ik kan helpen. En Duitsland heeft veel gelijkenissen (is dat eigenlijk wel een woord?) met Nederland (eindelijk kan ik dan met iemand (mister Paul) praten over centimeters, tafelmanieren en euro’s!). Hij vertelt vaak hoe het er aantoe gaat in Duitsland en dan vraagt hij hoe het in Nederland gaat. Dat is leuk! Of als niemand weet wat een woord betekent vraagt hij aan mij wat het betekent.
3. Een nicht van Bobbie Jo had heel veel kleren gegeven. Abbie en ik hebben die verdeeld. Echt aardig! En Abbie had wat kleren gekregen van een vriendin. De dingen die zij niet paste of niet leuk vond mocht ik hebben. Zo heb ik toch weer wat vestjes en pyjamashirts gescoord!
4. De schoolbus was na de derde keer al niet zo leuk meer. Het is er warm, vol met Middle Schoolers (no offence) en hij is langzaam. In de films is ‘ie dus een stuk cooler!

Vandaag in de pauze heerlijk buiten gezeten en in het gras gelegen met Valentina (het Moldavische meisje). Vandaag aan het eind van de middag regende het echt heel hard! Bobbie Jo genoot ervan. Het geluid van de regen vindt ze rustgevend. Ik als echte Nederlander kan niet zeggen dat ik er van genoten heb hahaha. Verder is vandaag een dag dat ik geen huiswerk heb dus ik heb buiten op de veranda gezeten. Het zou toch wel heel leuk zijn als ik een beetje bruin ga worden!
Morgen is er in de pauze een bijeenkomst voor meisjessoftball. Daar ga ik heen met Julia, een meisje uit mijn Theater class. Softball is een seizoenssport en vindt plaats in de lente, maar ze willen nu alvast weten of er veel animo voor is. Niet dat ik kan softballen, maar ik ben hier om nieuwe dingen te proberen! Na school ga ik met Valentina mee naar huis. Leuk leuk!
Deze vrijdag is mijn eerste American Football-wedstrijd! Het is ook de eerste wedstrijd thuis dit seizoen. Het lijkt me echt heel vet! Maandag hebben we vrij want het is Labor Day Weekend. Geen idee wat dat inhoudt maar we hebben vrij en daar gaat het natuurlijk om! :)

Met de groetjes aan Gerrit en de groetjes van Emma.

  • 30 Augustus 2012 - 09:27

    Gerrit Van Keeswillekes:

    Grüss Gott!

  • 30 Augustus 2012 - 10:05

    Christa:

    Hi Emma,
    Dat doet me denken aan Melbourne. Op de school van Thijs en Fenna was er elke maandagochtend assembly. Dan werd het volkslied gezongen en een soort eed /gelofte afgelegd. Ik vind het wel wat hebben om trots te zijn op je land.
    Ik ga nu aan de slag op mijn werk. Vandaag nog lekker weer, zo'n 21 graden. Misschien later ook regen :-(. School ze. Klinkt allemaal goed. Je vindt je draai wel.

  • 30 Augustus 2012 - 10:47

    Roelien:

    Ha, vandaar die nieuwe rok? Lief van Abbie.
    Wat leuk om daar in het verre Amerika bij het vak Duits zo'n thuisgevoel te krijgen! Doet me denken aan de reis die wij maakten en dat we in gesprek raakten met een Duits echtpaar die al 25 jaar in de States woonden, die ons heel hartelijk uitnodigden als oude buren. Op het laatst zijn we daar blijven slapen.
    Het klinkt toch al als beginnende vriendschappen en een sociaal leven.
    Hier is het al een tijdje prettig weer, lekker buiten zitten!
    Veel liefs.

  • 30 Augustus 2012 - 20:19

    Mam:

    Morgen rijd ik naar Bladel; Lotte gaat logeren bij oma. Ik neem jouw verslagen weer mee!

  • 31 Augustus 2012 - 20:29

    Sanne De Kleijn:

    Emma, leuk verslag weer! Labor day is een dag waar oorspronkelijk alle arbeiders een dag vrij hebben (net zoals studiedag voor de leraren) dus daarom heb je geen school ;) zo gek dat je daar al bijna bent, ik weet nog precies dat ik die dag besteed heb aan een film marathon met heeeel veel snoep en chocola en dat lijkt nog zo kort geleden;)
    en de pledge eindigt trouwens met "...under God, Indivisible with liberty and justice for all." kan je alvast oefenen;) (alhoewel ik m niet mee deed eerlijk gezegd, ik vond t een béetje te nationalistisch.. :$ )
    en regen, tja, als echte hollander zul je er idd niet van genieten, maar het onweerseizoen begint als het goed is al bijna, en dat is wel erg mooi. bliksem zonder regen, en met zon ertussendoor: prachtig! :)
    veeeeeel plezier :)

  • 03 September 2012 - 11:39

    Omamien:

    Ha, dat was leuk om meteen te kijken op jouw weblog, toen we thuiskwamen uit Ameland!
    je schrijft heel boeiend, ik hoor opa, die naast mij aan zijn computer zit,steeds grinniken
    Zo te zien heb je al heel veel vrienden en vriendinnen gemaakt maar dat verbaast me helemaal niet.
    er is een kaart naar jou onderweg met een plaatje van Ameland maar die zal er wel lang over doen.
    we kijken uit naar je volgende bericht.

  • 18 November 2012 - 19:26

    Rosalie:

    Haha dan schrik je ook wel even als iedereen ineens op staat en jij niet weet wat er van je wordt verwacht! Wel grappig om te zien lijkt me.
    Dat van die Duitse les ik ook wel echt erg leuk! Dan kan je ook ergens in uitblinken en kan je meteen wat over Nederland vertellen. Erg leuk dat die leraar dan ook echt aan jou vragen gaat stellen over Nederland of dat mensen jouw hulp vragen bij hun Duits. Dat is wel stoeer!
    Hee wat leuk van die kleren! Je wordt volgens mij echt wel behandeld als familielid. Dat is mooi Em!

    Alweer heel late reactie van mij! I am sorry.

    Dikke kus uit het mooie Tuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 56374

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: