Niet geschoten is altijd mis! - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Niet geschoten is altijd mis! - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Niet geschoten is altijd mis!

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 December 2012 | Verenigde Staten, Utah

‘’I have already been in America for 4 months. It scares me, because it feels like only 2 months. Time goes by too fast……’’ Dit schreef ik vanmiddag op Twitter. Vier maanden geleden stond ik ‘s op Schiphol met mijn directe familieleden en twee van m’n beste vriendinnen. Het was vroeg in de ochtend en het regende heel hard. Het was tijd om afscheid van iedereen te nemen, nu echt. Ik knuffelde Ilse en Lisanne en keek ze aan. ‘’Tot over een jaar...’’ waren de laatste woorden. Ik kon niet beseffen dat dit echt was, hoe vaak ik ook tegen mezelf zei ‘’ik ga voor een jaar weg...’’ Dit moment heb ik me heel vaak geprobeerd voor te stellen en nu was het echt. Het was geen inbeelding, het was geen droom. Het ging nu echt gebeuren. Ik zou voor een jaar naar Amerika gaan en ik zou mijn vrienden en familie een jaar lang niet zien.
En nu, vier maanden later, denk ik in het Engels (zonder dat ik het doorheb, maar ik betrap mezelf er wel eens op), weet ik de weg naar huis en de vrienden beginnen te komen. Dat heeft wel lang geduurt, zeg. Dat had ik van tevoren nooit zo ingebeeld.

Hier nog wat vergeten dingen van vorige week:
Maandag 12 november gingen voor FHE naar de Jubilee Trees. Dat is een soort van fair waar allerlei kerstbomen die op een originele manier versierd zijn getoond worden. Er waren hele grote kerstbomen maar ook mini’s. Het waren wel grappige bomen maar ik zal ze nooit in mijn huis zetten haha. De meesten waren over-gedecoreerd maar dat maakt het wel typisch!

Donderdag 15 november:
Deze keer ging ik weer eens mee met Abbie naar Special Needs Mutual. Ze hadden een kerstbal en het was echt suuuper leuk! Ik ken de ‘’helpers’’ daar nu beter omdat ik met veel van hen les heb. Ik hoefde dit keer dus niet de hele tijd bij Abbie te blijven!

Nu over naar het echte verslag

Maandag 26 november:
Na een lekker lang weekend moesten we er dan weer aan geloven: het was weer tijd om naar school te gaan. Soms zie ik daar wel tegenop en dan zeg ik tegen mezelf dat het niet zo erg is omdat het in Amerika is en ik heb dit tenslotte zelf gekozen. En dat is ook wel weer zo!
Deze dag ging ik niet gelijk naar huis zoals alle andere dagen. Valentina en ik bleven op school om iets te doen wat we eigenlijk niet durfden. We moesten van onszelf want je kent het wel: ‘’niet geschoten is altijd mis.’’ We gingen auditie doen voor het toneelstuk... Hahahaha raar he? Het toneelstuk is in februari en het is een Shakespeare toneelstuk (‘’Much Ado About Nothing’’). Als auditie moest je een 1 minuut lange monoloog doen van een Shakespeare comedy. Er waren best veel auditiemensen! Allemaal van die goede acteurs/actrices maar goed, we wilden het toch geprobeerd hebben! Het ging helaas niet zo goed voor mijn gevoel.

Dinsdag 27 november:
De callbacks voor the play werden deze dag bekend gemaakt en helaas, Valentina en ik stonden niet op de lijst. Maar dat was geen dikke domper ofzo, we hadden het toch maar mooi geprobeerd! En daarom zijn we hier. Nu moet ik wel iets anders gaan verzinnen wat mijn middagen vult want nu zit ik elke dag thuis.
Bij Mutual gingen we warme chocolademelk met een sugar cookie halen en daarna gingen we naar de tempel. We gingen (gelukkig) niet naar binnen want dan zou ik niet mee mogen. Het zag er wel mooi uit met al die lichtjes!

Woensdag 28 november:
Niks bijzonders naast huiswerk. ’s Avonds was iedereen eerst weg dus ik was alleen thuis. Het was zo stil en zo saai dat ik Valentina maar gebeld heb of ze langs wilde komen. Dat was een stuk gezelliger!


Donderdag 29 november:
’s Morgens vertrok Abbie met het Chamber Choir naar Salt Lake City. Ze bleven daar het hele weekend om op te treden op verschillende plaatsen. Ik zag er best wel tegenop om zonder haar het hele weekend te moeten overleven maar dat was toch niet zo moeilijk achteraf gezien!
Ik ging na school met Bobbie Jo naar de Walmart en daar hebben we wel een tijdje rondgelopen. Daarna naar huis om wat huiswerk te maken en te eten en toen op naar de film met Federica en Micha! We gingen naar Breaking Dawn part 2 en hij was geweldig!!!!!! Echt een goede verfilming van het boek. Er was wel wat bijverzonnen maar dat was eigenlijk wel leuk. Bij Harry Potter vind ik dat altijd irritant maar hier paste het goed! De film had veel grappige en onverwachte momenten. Top dus!

Vrijdag 30 november:
Bobbie Jo, Matt en Zack waren ’s middags toen ik nog op school zat vertrokken naar Salt Lake om naar een babtism te gaan op zaterdag. Ik was dit weekend dus alleen met Jake en Terry! Super rustig opeens haha. Jake had zijn eerste basketballwedstrijd om 4.30pm dus daar gingen Terry en ik heen. Had ik wel verteld dat hij het Freshman team gehaald heeft? Bij deze dan! : ) Helaas had hij maar zo’n 4 minuten gespeeld in totaal. Jake was niet blij na de wedstrijd, ookal hadden ze dik gewonnen. Hij vond dat hij slecht gespeeld had. Ach jaaa, dat is Jake. Na het eten ging ik naar Valentina waar ook een vriendin van haar was. Dat meisje, Anna, is geboren in Oekraïne maar heeft het grootste gedeelte van haar leven in Israël gewoond. Nu woont ze hier sinds 2 jaar. We hebben gekletst en koekjes gebakken. Valentina’s hostzusjes hadden allemaal vriendinnen over de vloer dus het was druk gezellig!

Zaterdag 1 december:
Jake en ik hadden het over Amerika en Nederland en ik zei tegen hem dat het best cool was om in Amerika te wonen. ‘’Maar voor jou is het vast niet zo speciaal omdat het normaal is voor jou’’, zei ik tegen hem. Toen zei hij: ‘’Well, I just enjoy the fact that we don’t have a queen.’’ HAHAHA die opmerking vond ik geweldig! Hij dacht dat de konining een heel streng iemand was die de baas zat te spelen. Maar goed, nu back to business.
Deze dag was de dag dat ik legaal Nederlands kon praten want ik ging afspreken met Loes! Ik had haar een tijdje geleden ontmoet bij Luisa thuis, misschien herinneren jullie het nog wel. Ze woont in Hurricane en haar host dad had haar hier gebracht. Het was heel gezellig! In het begin hadden we allebei best wel moeite om Nederlands te praten. Gek he? Terry ging naar de film met Jake en Ben en dropte Loes en mij bij de mall. We hebben eigenlijk niet echt geshopt. We waren de hele tijd aan het kletsen en we hadden vanalles te bespreken! We hebben verschillende mensen ons aan zien kijken hahaha. In de avond nadat we Abbie van school hadden opgehaald (die kwam terug van Salt Lake) gingen we naar een Kerstding ergens in Downtown Saint George omdat haar host dad Santa Claus speelde. Er was alleen nauwelijks iets te doen. We zijn dus daar maar weggegaan nadat we met Santa op de foto geweest zijn om een cafeetje op te zoeken. We vonden al gauw iets waar je wat kon drinken en cupcakes kon eten! Om 8.30pm was haar vader klaar met de Kerstman spelen en hij bracht mij thuis. Hij zei dat ik maar gauw moest langskomen in Hurricane! (het plaatsje waar zij wonen). Dat staat zeker op de planning. Abbie was bij Josh maar ze kwamen hier nog even chillen dus dat was ook nog even gezellig!

Zondag 2 december:
Abbie en ik gingen niet naar de kerk dus het was een hele rustige dag! Totdat Matt, Zack en Bobbie Jo weer thuiskwamen hahahaha. Ze zijn gewoon altijd aan het stoeien.
Matt’s verjaardag was gister dus we gaven hem zijn cadeautjes na het eten. Ik had een football gekocht voor hem want dat wilde hij graag. Misschien is dit wel het begin van zijn football carrière, je weet het maar nooit! ’s Avonds hebben Abbie en ik nog even bij de buren geholpen met dingen op te rollen voor iets voor de kerk. Er waren heel veel blaadjes en niet zoveel mensen dus met ons erbij ging het wat sneller!

Pfoe, eindelijk klaar! Ik heb het gevoel dat dit een beetje een rommelig verslag is dus mijn excuses daarvoor. Ik ga douchen en dan lekker slapen in mijn frisgewassen bed!

  • 03 December 2012 - 13:55

    Roelien:

    Wel nee, niks rommelig. Je schrijft toch netjes dag voor dag. Leuk dat je hebt opgetrokken met Loes, Lotte vertelde dat zij uit Enschede komt? Die zie je vast in Nl nog wel een keer! Leuke stad, hoor, ik kom er toevallig af en toe!
    Grappig, zo'n idee over de Queen! Zo'n sprookjeskoningin.

  • 03 December 2012 - 13:55

    Roelien:

    Wel nee, niks rommelig. Je schrijft toch netjes dag voor dag. Leuk dat je hebt opgetrokken met Loes, Lotte vertelde dat zij uit Enschede komt? Die zie je vast in Nl nog wel een keer! Leuke stad, hoor, ik kom er toevallig af en toe!
    Grappig, zo'n idee over de Queen! Zo'n sprookjeskoningin.

  • 03 December 2012 - 20:10

    Sanne De Kleijn:

    "Ik ging na school met Bobbie Jo naar de Walmart en daar hebben we wel een tijdje rondgelopen. " ging echt stuk toen ik dat las: zoooooooo herkenbaar :p dat deden wij ook altijd als we ons verveelden. verder leuk verhaal! :) en niet rommelig hoor! en fijn om te lezen dat je echt vrienden begint te maken enzo, dat doe je best snel hoor! :) veel plezier en de tijd vliegt echt dus geniet ervan

  • 05 December 2012 - 19:06

    Rita:

    Ha Emma,

    Dus jij ging slapen in je fris gewassen bed. Worden in Amerika bedden ook gewassen? Hoe moet ik dat voor me zien? Mega grote wasmachines waar één- en tweepersoonsbedden in gestopt worden? Hihihi. Grappig om te lezen. Hugo heeft een electrische deken en dan vraagt hij mij nog wel eens of ik zijn bed even aan wil zetten. Dat vind ik ook altijd zo grappig!

    Leuk dat je een Nederlandse sprak: ik kan me voorstellen dat dit wel even wennen was. Klionk het gek?

    Hier in Nederland begint het nu langzaam winter te worden. Voor vrijdag wordt er een echt pak sneeuw verwacht. Laat maar komen. Vandaag is het 5 december: Sinterklaas in Nederland. Ik kreeg net een tasje met een lekker geurtje en lekkers voor in de mond.

    Hee Emma, heel veel plezier!

    Groeten Rita

  • 16 December 2012 - 11:25

    Hannah:

    Jammer dat je niet een rol hebt in 't toneelstuk! Het had het begin van je acteercarriere kunnen zijn.. Emma Wouters on Broadway, haha! Binnenkort weer skypen? :)

  • 01 April 2013 - 20:47

    Rosalie:

    Hee Ems <3

    Nou ik heb mijn startpagina weer goed ingesteld, dus nu blijf ik weer helemaal op de hoogte en het viel me meteen op dat je vandaag (1 april) een nieuw blog hebt gepost. Snel lezen! Maar eerst nog reageren op de overige blogs terwijl ik tussendoor bezig ben met scheikunde. Niet zo leuk, maar gelukkig is dit een goede afleiding.

    Mooi gezegd Emma. Over hoe het afscheid ging en dat je nu al zolang daar zit.Leuk dat je een kerstbal had en nog leuker dat je jezelf ook goed kon vermaken. Dat je niet per se de hele tijd bij Abbie hoefde te zijn. Voelt ook wel fijn dat je jezelf ook goed kan redden! Topper ben je. Suuuuuper stoer dat jullie met die auditie mee hebben gedaan! Echt super tof. Ook al zijn jullie niet door, maar zoals je zelf al zegt: Jullie hebben het toch maar mooi geprobeerd! En leuk dat je zoveel bij Valentina bent geweest (of zij bij jou) en dat het zo leuk was. Super.Ook grappig dat je een dag Nederlands hebt kunnen praten met Loes! Dan heb je ook een soort van 'soortgenootje'. Hahaha die grapjes over dat bed in de reactie van Rita. Erg Grappig!! :)

    Dikke kus em! Op naar het volgende verhaaltje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 56378

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: