Vervelen? Dat wil ik hier zo min mogelijk!!! - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu Vervelen? Dat wil ik hier zo min mogelijk!!! - Reisverslag uit Utah, Verenigde Staten van Emma Wouters - WaarBenJij.nu

Vervelen? Dat wil ik hier zo min mogelijk!!!

Door: Emma Wouters

Blijf op de hoogte en volg Emma

18 December 2012 | Verenigde Staten, Utah

Hier even snel het eerste deel van mijn verslag van de afgelopen 2 weken! Tweede deel komt later.

Maandag 3 december 2012:
Deze dag was een halve dag en dat betekent dat we om 11.30 alweer vrij waren! Het gaat dan niet zoals in Nederland dat je dan maar de helft van je lessen van die dag hebt. Je hebt elke les, maar dan allemaal verkort. Ik ging lunchen bij de Jimmy Jones (sandwiches) met Carly en haar beste vriendin Cassidy. Daarna ging Carly met mij mee naar huis want in de avond hadden we hier een Christmas Cookie Party en daar had ik haar voor uitgenodigd! Er kwamen veel buren/vrienden van de familie en we mochten dus allemaal iemand uitnodigen.

Dinsdag 4 december:
Jake had ’s avonds weer een basketballwedstrijd en daar ben ik met Terry heengegaan. Volgens mij had hij deze keer helemaal niet gespeeld, maarja! Er zitten namelijk 15 mensen in zijn team en er kunnen er maar 5 tegelijk spelen.

Woensdag 5 december:
Ik weet niet of ik al eens geschreven heb dat Abbie in het Chamber Choir (het ‘’gevorderden koor’’) zit, anders bij deze! Ze gaven een optreden ’s avonds bij een feest voor een ‘’ward party’’. Het was dus niet een concert maar Terry en ik gingen er toch heen! Het was kort maar krachtig. Precies lang genoeg! Verder was het natuurlijk Sinterklaasavond. Dat miste ik toch wel een beetje hoor. Gewoon de heerlijke pepernoten, mooie surprises, grappige gedichten en de gezelligheid! Maar goed, dat kan ik wel missen voor een jaar. Dit is veel specialer!

Donderdag 6 december:
’s Avonds ben ik weer een keertje meegegaan naar Special Needs want dat was alweer een tijdje geleden. Er is nu een groot project aan de gang hier in Saint George. Het heet: ‘’Dixie Care&Share’’. Het doel is om allerlei arme families een goede kerst te geven. Op school zamelden ze daar bijvoorbeeld verzorgingsproducten in en je kan ook een familie ‘’adopteren’’. Je moet een bepaald bedrag hebben om dat te kunnen doen. Je koopt dan de dingen die de kinderen van die familie op het verlanglijstje hebben staan om de kinderen een leuke kerst te geven. Back to the point: deze avond gingen we bij Special Needs pakketjes met basisverzorgingsspul (zoals tandenborstel, een kam en een handdoekje) maken. Daarna werden er kerstliedjes gezongen en als afsluiting kwam Santa langs!

Vrijdag 7 december:
Yeaaah het was eindelijk weekend! Er was wel een game op deze avond maar die was allang begonnen toen ik klaar was met boerenkool maken (jaja, ik heb boerenkool gekookt met kool die we bij Plant&Soil Science gekweekt hebben!). Het zag er naar uit dat ik de hele avond saai alleen moest doormaken. Jake had een uitje met zijn leeftijdscategorie van de kerk en zijn leiders (onder andere Terry) en Zack mocht ook mee. Matt zou eerst ook meegaan maar hij was ziek. Bobbie Jo was ziek, Abbie was ergens anders en tsja, dan had je mij nog. Niemand kon me brengen dus ik zag het al aankomen! Gelukkig na vanalles regelen kon Lisa (Valentina’s hostmoeder) mij ophalen om vervolgens Valentina op te halen bij de game. Daarna bracht ze ons naar Federica’s huis. Jannie (Federica’s host sister) had wat vriendinnen over en we hebben samen spelletjes gespeeld. Ik kende de meesten wel een beetje en het was best wel gezellig! Je kon wel echt merken dat zij een vriendinnengroep zijn en dat is echt wat ik mis! Lisa haalde Valentina en mij weer op en bracht mij thuis. Super aardig!

Zaterdag 8 december:
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw..... het is begin december! Toree wilde graag haar Senior Year vastleggen voor de herinnering. Ze had een fotoshoot geregeld om met al haar vrienden foto’s te maken. Ze/Abbie had(den) mij ook meegevraagd! Dat vond ik wel leuk zeg! We hebben best veel foto’s gemaakt en per persoon koste het maar $10! Ik heb de foto’s nog niet maar als ik ze heb dan zal ik er zeker een paar publiceren! Het was gezellig om te doen. Daarna gingen we nog naar een soort van Wendy’s om wat te eten (ik ben de naam vergeten). De avond begon hetzelfde als vrijdag. Gelukkig smste Andy (de Duitse uitwisselingsstudent) of ik wilde chillen. ‘’SURE!’’ Het was met een vriend van hem (Kyle) en een vriendin van Kyle. Haar naam is Taylor. Ik kende ze niet maar ze zijn heel aardig! Kyle haalde ons op en daarna gingen we naar zijn huis. Zijn moeder was echt suuuuuper aardig! Zijn vader trouwens ook. Ze ging pizza maken, koekjes bakken, popcorn maken, chips klaarzetten, wozes! Echt heel aardig. We hebben een film gekeken en even airhockey gespeeld. Kyle bracht iedereen ook weer terug naar huis. Ik ben Amerika en nu kunnen zulk soort dingen allemaal! ‘’Ik kom niet want ik ken ze niet’’ mag ik hier echt niet van mezelf zeggen!



  • 19 December 2012 - 12:12

    Roelien Je Moeder:

    Dag lieve meid. Gek dat we het weekend 2 1/2 uur hebben geskypt en dat we dan nog steeds maar weinig weten van wat je allemaal doet en meemaakt! Dus heerlijk om te lezen, je schrijft nog helemaal zoals JIJ. En wat stel je je goed en open en actief op! Daarom kom je zulke verrassende leuke dingen tegen.

  • 22 December 2012 - 09:59

    Rita:

    Ha Emma,

    Ik kan me helemaal aansluiten bij de reactie van je moeder. Je maakt leuke en verrassende dingen mee omdat je er open voor staat. Knap hoor!

    Gisteravond waren we op de verjaardag van je mams en het was erg gezellig. Wat een verrassing dat er in het 'kerstpakket' uit Amerika ook een kadootje voor ons zat. Wat lief en attent van je! Je kadootje ligt hier onder de kerstboom en op 1e kerstdag maken we het open. Bedankt. Bijje ouders staat een mand met jouw kadootjes onder de kerstboom met de Amerikaanse vlag erin. Zo was je er gisteravond toch een beetje bij.
    Vanuit Steenwijk wensen wij je, nogmaals, fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2013!

  • 01 April 2013 - 21:56

    Rosalie:

    Hee Lieve Emma,

    Daar ben ik weer hihi. Wat leuk zeg een Christmas Cookie Party! En dat je iemand mocht uitnodigen! Gaaf van die fotoshoot. :) Super tof. En stoer van je dat je naar Andy ging ook al kende je de mensen niet.

    Op naar het volgende blogverhaal :) kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 56376

Voorgaande reizen:

24 Juli 2014 - 21 Augustus 2014

De Wederkeer

02 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

St. George, Utah

02 Augustus 2012 - 09 Augustus 2012

Introductieweek New York

Landen bezocht: